Hej
Uppmärksammade denna på Avanza nyss. Vad är grejen annat än att du måste pytsa in herrejösses mycket i månaden? Nån som har bättre koll och vill förklara.
Hej
Uppmärksammade denna på Avanza nyss. Vad är grejen annat än att du måste pytsa in herrejösses mycket i månaden? Nån som har bättre koll och vill förklara.
Petrusko förklarar det, och, samma fond finns på Levler för billigare avgift och lägsta belopp 100 kr. Testade idag, får se om det går igenom imorgon
Om man vill köra Storebrand allcountries så är den billigast på Fondo, men verkar inte finnas så mycket annat på Fondo.
Vilka fonder saknar du på Fondo, @AnthonB?
Jag kan själv tycka att det hade varit bra med Lynx Dynamic och Kvartils fonder på Fondo, men de är förvisso mycket nischade
Fondo har väl rätt hyffsat utbud o bra rabatt på indexfonder? Mycket bättre än exempelvis savr. O igen platformsavgift likt savr:s 0.02%
Kör själv
Plus alla bolag 0.15%
Plus microbolag 0.31%
Plus småbolag 0.28%
Plus fastigheter 0.19%
Skandia sverige exponering 0.15%
Skandia global exponering 0.15%
Coeli fronter markets fxd income R 1.31%
Funkar kanon
Storebrands utbud finns hos levlr till typ samma peng som hos fondo har jag för mig. Levlr är min personliga favorit bland uppstickarna
Tycker inte att den här specifika versionen av fonden såg så intressant ut då den inte är billigare än andra alternativ, inkl. om man lägger till tillväxtmarknader på sidan.
Kul för de som gillar utdelning kanske.
Dock är det intressant om det kommer fler alternativ, från Storebrand eller andra, där man kan få lägre fondavgift vid större köp eller innehav.
Har en fundering. Köpte fonden igår, stod att man skulle kunna månadsspara min 50kr/månad. Men står fortfarande 100 000kr minsta köp?
När man köpt fonden för 100k och du ser den bland innehaven då först kan du fortsätta köpa för minsta köpbelopp 50 sek. Så är det på Avanza i alla fall.
Jag har den bland innehaven, men när jag skulle ändra månadssparet så står det fortfarande minsta köp 100 000kr
Får avvakta lite och se om det ändrar sig.
Är väl bara att köpa den som heter A, på pricken samma innehav och vikt.
/R
Skillnaden är väl att B är utdelande.
Svårt/jobbigt att trycka på säljknappen?
Kan meddela att jag nu har fonden på Levler, insatt belopp 100 kr
Hoppsan. Intressant. Verkar vara en målgrupp som fondbolagen börjat uppmärksamma.
Kan man köpa för en låg summa på exempelvis levler och sen flytta till avanza?
Någon här som har fonden och inte fått sin utdelning?
Hur funkar en utdelande Indexfond! Hittar inte utdelning i % i fond informationen (Levler) står bara den är utdelande.
Jag har hittat fakta på olika bloggar. Finns ju utdelningsjägare som har bra koll