Största innehavet i er portfölj

Jag köper bara med substansrabatt. Kn göra en kort punktlista:

• Jag tror stenhårt på Fredrik Lundberg
  • Jag tror på döttrarna som har fasats in under lång tid
  • Jag tror på de flesta innehaven
    -innehaven jag inte vet så mycket om- fastighetsaktierna är Lundbergs specialitet
  • starkt kassaflöde
    -äter sig sakta in mer och mer i företagen i portföljen och höjer sin ägarandel
  • En väldigt stabil aktie
    -delar inte ut jättemycket, använder för att växa

Känner mig helt enkelt såpass trygg med innehavet och styret att jag vågar ha 25% i aktien!

1 gillning

Orrön Energy och Studsvik står för cirka 15% av mitt aktieinnehav var. De är upp 20 respektive 26% sedan köp. Jag tror förnybar energi och kärnkraft kommer behövas mycket framöver vilket motiverade köpen. Kortsiktigt har de ju gått väldigt bra hitills, de kanske kommer tappa i värde kortsiktigt men jag tror på dem långsiktigt.

Enskilda aktier består dock bara av en mindre andel av min portfölj, där Swedbank Robur Access Global är största innehavet.

Ser det som väldigt positivt med den egna fastighetsdelen. Om de hade starta ”lundberg försäkringar” hade jag gått all in i aktien. Kassaflöde kassaflöde kassaflöde!

1 gillning

Japp, inget fel på Lundbergs, kan man dessutom få handla till fin rabatt samt rabatt på rabatten i industrivärlden som nu tycker jag den är mycket intresserad. Men inget man blir rik snabbt på, gillar man stabilitet och kvalitet som står stadigt när det stormar är Lundbergs ett utmärkt val.

100% amerikanska SPAC sedan årsskiftet upp ca 20% sedan årsskiftet tack vare dollarn och att SPAC mer eller mindre har stått still i värde tack vare att de ligger strax under sitt 10 dollar värde en längre tid.

Någon annan?:grin:

Tesla ~25%

~20% Apple. Det är den enda enskilda aktien jag äger

1 gillning

Nordnet 14%
Swedbank 9%
Schibsted 8 %
Boliden 7 %

Resterade 13 aktier mellan 2-6% spretiga marknader och länder.

Spiltan invest och Storskogen.

Begriper inte alla som köpte storskogen vid noteringen efter all bashing den fick i pressen för att vara ett desorienterat konglomerat utan en plan. Nu är den ju billig så det kan finnas en poäng med att ha köpt den nyligen då portföljbolagen ändå tjänar pengar.

Min största är Castellum… Jag vet att andelen är stor, men det är där jag har tankat mest under årets nedgång. Bjuder på topp tre
image

Jag är solid i min tro. Ska balansera om portföljen så småningom, men nu tror jag att det inte är fel att vara extra tung i stabila bolag med hög intjäning och hög innovationsförmåga inom sin bransch.

2 gillningar

ARP här med :facepunch:

Investor 8,25%
Castellum 7,63%
Volvo 7,25%

Sådär, mina topp tre!

1 gillning

Investor :slight_smile:

1 gillning

Astra z, axfood, handelsbanken ca 5% var… har ganska många aktier….

Ser stabilt ut!

scandic hotell
tror på dem på längre sikt.
ca 30-40% uppsida och återupptagen direktavkastning på sikt.

kan bli tuffare närmsta tiden dock.

Mina topp 3 är:
Xact Norden Högutdelande (ETF)
Ares Capital
Abbvie

/

AOI vilket skenat då kursen utvecklats fantastiskt bra. Är avvaktande nu och kommer likvidera en del och fördela ut i andra innehav. Näst största är EVO.

Top 5:

1. Swedbank Robur Fokus 7%
  2. Nordea 5,5%
  3. Investor 5,5 %
  4. Trelleborg 5 %
  5. Resurs Bank 4%