Hade jag bott i mindre ort/ småstad hade jag prioriterat att omedelbart flytta till ett ställe där man kan vara anonym med sina pengar, typ Monaco, Genéve eller London alt runt Strandvägen om man vill bo i Sverige. Hade blivit helt paranoid annars.
När jag såg notisen om storvinsten tänkte jag direkt på dig @Melwa, eftersom du är den enda jag vet som faktiskt spelar på Euro Jackpot. Åh vad jag hoppas att det är du som har vunnit!
Jag hade skänkt mycket pengar till olika organisationer. Skänkte de 365 kronorna jag vann till Hundar utan hem, de hade precis fått ta hand om en valpkull som någon bara hade kastat som sopor på Irland.
Men om man vill att Svenska spel ska lägga vinsten på ett utländskt konto, så kan det vara andra regler.
Men jag är ingen expert.
Jag skulle lägga hälften på Swedbank och hälften på LF, i väntan på stiftelsefix. Vinner jag 100+ miljoner eller 1000+ miljoner, så behöver jag inte optimera något.
Jag hade lånat 100 miljoner kronor till så hade jag kanske haft råd att driva ett Formel 1-stall under ett år/säsong (budgettak på 135 miljoner USD) . Sen hade man varit tillbaka i verkligheten igen och med ett lån på 100 miljoner som ska betalas av också…hmm…kanske skippar hela grejen nu när jag tänker efter.