Storvinst på Euro Jackpot

Det är dyrt att vara bland dem som får minst vinst. Jag brukar köpa för 200 kr eller en andel, och har ännu inte lyckats vinna mer än vad jag satsade. :smiley:

Det är roligt att jag brukar få vinst hos en specifik återförsäljare, aldrig hos andra när jag provar där.

1 gillning

Hade jag bott i mindre ort/ småstad hade jag prioriterat att omedelbart flytta till ett ställe där man kan vara anonym med sina pengar, typ Monaco, Genéve eller London alt runt Strandvägen om man vill bo i Sverige. Hade blivit helt paranoid annars.

3 gillningar

En sak är säker, om man spelar för att vinna Eurojackpot ska man inte få vinsten överförd till den lokala sparbank.

1 gillning

Jag har lagt min rad i lekhinken, ungefär samma odds. :wink:

Men kul att kunna drömma, så väl värt slanten det kostar. :blush:

Finns lokala banker? :thinking:

Man har nog inte så mycket val. Svenska spel anlitar en bank som sköter transaktion och rådgivning.

Spelar du?

Japp, på landet och i skogen finns det fortfarande lokala banker med öppningstid två dagar i veckan. De lokala är helt fanatiska kring det lokala.

Ja, spelar för max 200 kr när det finns större klirr i kassan.

2 gillningar

Kanske går att be om ett bankkontor i en större stad, när de ringer. :blush:

Hmm, kanske det går att överföra vinsten direkt till en bank i Schweiz? :grinning:

1 gillning

Du får fråga.

Överst på listan. :grin:

När jag såg notisen om storvinsten tänkte jag direkt på dig @Melwa, eftersom du är den enda jag vet som faktiskt spelar på Euro Jackpot. Åh vad jag hoppas att det är du som har vunnit! :trophy::balloon::sunflower:

2 gillningar

Kom ihåg att fråga om skatten bara, kan bli klurigt om pengarna inte mellanlandat på ett svenskt konto.

Får hoppas på fredag! 100 miljoner i Jackpotten då. Helt galet det med! :blush::crossed_fingers:

3 gillningar

Jag hade skänkt mycket pengar till olika organisationer. Skänkte de 365 kronorna jag vann till Hundar utan hem, de hade precis fått ta hand om en valpkull som någon bara hade kastat som sopor på Irland.

4 gillningar

Det är tydligen ingen skatt på Euro Jackpot i Sverige.

Jag vet.

Men om man vill att Svenska spel ska lägga vinsten på ett utländskt konto, så kan det vara andra regler.

Men jag är ingen expert.

Jag skulle lägga hälften på Swedbank och hälften på LF, i väntan på stiftelsefix. Vinner jag 100+ miljoner eller 1000+ miljoner, så behöver jag inte optimera något. :blush:

Men vi är alla olika.

Allt på en gång och tydligen ingen skatt på Euro Jackpot i Sverige.

3 gillningar
6 gillningar

Jag hade lånat 100 miljoner kronor till så hade jag kanske haft råd att driva ett Formel 1-stall under ett år/säsong (budgettak på 135 miljoner USD) . Sen hade man varit tillbaka i verkligheten igen och med ett lån på 100 miljoner som ska betalas av också…hmm…kanske skippar hela grejen nu när jag tänker efter. :smirk:

6 gillningar

Hade behövt lite skatt från den summan för att finansiera upprustningen av försvaret

1 gillning