Vad skulle du göra om du vann 10 miljoner på Lotto?

Sjukt bra fråga som förtjänar en egen tråd. Tack @optimisten!

2 gillningar

Mitt tråkiga svar: ingenting annorlunda mot idag. :slightly_smiling_face:

Fick en initial tanke att köpa den där Teslan, men skulle nog inte gjort det. Särskilt inte med tanke på hur vår 3-åring älskar att “tvätta” bilen, vara rädd att skrapa 30 tkr-fälgarna, inte kunna parkera i ett parkeringshus och inte kunna fylla bilen med sopsäckar med trädgårdsavfall. På det sättet är ju vår v70 perfekt i dagsläget.

7 gillningar

Köpa tre kilo guld och sedan aktier för resten :heart_eyes: dvs. samma som för alla andra pengar :see_no_evil:

3 gillningar

Du skulle ha råd med två bilar då Bolmesson, ge bort Volvon till ungarna att träna på :rofl:

Hade nog personligen hyrt in städning 1ggr/v, samt unnat mig lite mer fritid på golfbanan på sommarhalvåret. Kanske en och annan resa till värmen på vintrarna också :slight_smile: Resten in i passiva portföljen och köpt en 1:a att hyra ut tills sonen ska flytta hemifrån om typ 18 år.

5 gillningar

Någon som förstått tjusningen med en äldre bil :grin:

3 gillningar

Köpa tomten och bygga huset vi kikat på, sen betalat det kontant.
Resten av pengarna skulle delats upp i resp. “hink”.

3 gillningar

Själv har jag ingen möjlighet vinna på något spel då jag undviker sådant till 100%. Om jag fick 10milj hade jag inte ändrat något annorlunda än vad jag håller på idag. Kanske hade jag höjt max belopp till 3000 kr på ny mobiltelefon kontant. Just nu ligger jag på max 2000kr. :joy::+1:. Månads abbonemang hade jag behållit för max 100kr. Hallon 4GB surf. Fria sms.mms.samtal :grin::+1:.

4 gillningar

Hade nog lagt hälften på att köpa ett hus och sedan investerat resten på börsen. Jobbat 10 år till och sedan försökt leva på avkastningen.

1 gillning

Kan på allvar inte komma på nånting jag skulle behöva de pengarna till utöver en stor fin lägenhet inredd såsom jag vill ha det, och jag har inte ens något behov av att bo i något särskilt dyrt område mitt krav är bara att ha nära till jobbet.

Så… köpa lägenhet, inreda den fint… Kanske köpa bil, behöver ej vara något särskilt. Sen donera några miljoner för kan inte komma på något bättre?

2 gillningar

In med allt på Lysa 100% aktier.
Sätta mig ner med min fru och tänka/räkna noggrannt på om jag också ska gå ner till 80% arbetstid.

1 gillning

Bli affärsängel för 10 unga entreprenörer.

3 gillningar

De unga entreprenörerna: “Och hur byggde du själv upp din förmögenhet?”
@Pareto, med auktoritär röst: “Vann på Lotto!”

11 gillningar

Skänkt en miljon till välgörenhet. Lagt 5 i en permanentportfölj. Satt tre i aktier. Spenderat den sista på att få lägenheten renoverad av proffs och andra grejer som besparar mig tid.

Sen hade jag pratat med min chef att gå ner till 80% arbetstid. Sen varit ledig varje fredag.

5 gillningar

Gå ner i arbetstid för att ägna mer tid med familjen. Har jobbat 80% i ett år nu för att vi behövde ta ut föräldradagar innan de försvinner och det har varit fantastiskt. Inte bara för att jag fått tid med familjen utan även haft en mer lustfylld relation till jobbet.

Jobba 60% och 30 dagar semester är min dröm.

Sist men inte minst skulle jag njuta av ekonomisk trygghet och möjlighet att välja/styra min livssituation

4 gillningar

Köpa en folkabuss (1-2 år gammal) för att underlätta för fritidsaktiviteter och jobba 50-60%.

1 gillning

Barnen, börsen och välgörenhet i fallande ordning.

1 gillning

Behålla belåningen på bostaden som är 85%:sunglasses:

1 gillning

Hm, mycket bra fråga.

All in i en stay rich RT portfölj.

Hälften av avkastningen till välgörenhet (200-250 kkr) och resten för att förgylla vardagen. Har noll behov av mer prylar och egendom. Kapitalet får agera försäkring utifall vårt eget kapital kajkar ur eller vi lever längre än förväntat :slight_smile:

2 gillningar

Diverserat ytterligare och köpt en rejäl skogsfastighet.

1 gillning

Nej, ingen Tesla! Finns så många mycket bättre alternativ numer. :wink:

1 gillning