Finns det någon här som avslutat resan?

Jag kommer fortsätta jobba inom medicin oavsett hur mycket pengar jag har… skillnaden blir väl att om jag har kapital för att vara “ekonomiskt fri” så kan jag ex ta längre semester, lättare ta ledigt när det blir aktuellt med barn och så vidare, kanske ta nåt ledigt halvår/år då och då under min livstid.

Men jag vill jobba sålänge min kropp klarar av och sen får jag väl forska resten av livet. Jag har hobbys vid sidan av medicin men att bli läkare är något jag har kämpat hårt för inte för lönen utan för att det är det mest intressanta som finns och det ger mig nånting av mening. Som alla tycker jag om att vara ledig ibland men är jag ledig i flera veckor blir jag fort uttråkad, kan knappt stå ut med tanken att vara ledig i tiotals med år. Jag tycker jag har tid för det jag vill göra (umgås med vänner, spela piano, läsa böcker, osv) även när jag jobbar heltid. (till och med de perioder jag pluggat 100% och jobbat 50% har jag lyckats få tid över för detta)

Fick en gång frågan “Vad skulle du göra om du vann 10 miljoner på lotto” och mitt svar var i princip “Samma som nu men med finare lägenhet” :joy:

13 gillningar