Strategier kring branschfonder?

shit…och jag som tycker det är skitjobbigt att inte veta. Kan inte du vara hygglig och berätta vad min “cementerade uppfattning” är så kanske jag kan känna mig lite tryggare. :slight_smile:

Även om jag uppskattar återkoppling och att du tar dig tid att svara så känner jag att den här diskussionen nu hamnat på en nivå där jag inte vill befinna mig. Upplever att du ber mig bevisa saker jag inte påstått och du svarar på mina frågeställningar med en motfråga. Jag vill inte fortsätta på det spåret.

Vill ändå tacka för din input, vissa delar är absolut värdefulla. Bra länk gällande Thematic ETF:s, den andra videon länkades till ovan och innehållet var fö det samma som jag länkade till.

Jag är dock fortfarande intresserad av att borra vidare lite till gällande branschfonder. (även om Thematics är närbesläktat så är det väl mer trendfokus som kan spänna över olika branscher!?)

Någon som ser några fördelar med att långsiktigt äga tex alla 3 PLUS fonders bransch index fonder eller väljer alla PLUS alla bolag istället som en bättre långsiktig investering om man vill ha Sverige fokus?
Erfarenheter av att ligga långsiktigt i branschfonder?

4 gillningar