Studie: Yes, Virginia, there are Superstar Money Managers av Dimitrov och Jain

Skulle snarare tro att det stod mer såhär: denna rekommendation togs fram under xxx möte med yyy experter.

Sen får man själv ta reda på vad och framförallt när xxx mötena hålls. Samt vilka yyy experterna är.

Om det du skriver räcker skulle man kunna skapa facebook gruppen ”Aktiebluff” inom gruppen har vi vår expertgrupp ”lurendrejarna”.

Typisk veckoschema:

Måndag: Expertgruppen lurendrejarna har veckomöte där vi tar upp tips på företag Bluff.
Tisdag: Lurendrejarna investerar i företaget Bluff.
Onsdag: skriver vi ett inlägg i gruppen ”Aktiebluff” enligt,

”Hej

I måndags satt expertgruppen i möte och var enhetligt överens om att rekommendera företaget Bluff, sen lite sanningingsenlig nonens som motivering.”

Efter ett tag säljer luredrejarna sitt innehav i företaget bluff.

Detta uppläg tror jag är olagligt idag men förstår jag Jans artikel rätt så är det lagligt om man istället för Facebook gör det via en tidning. Därför min fråga vart gränsen för legalt egentligen går.

Aja ingen menning att vi diskuterar detta mer.

1 gillning

Du slår nog huvudet på spiken här i din beskrivning. Jag tror precis det upplägg du beskriver normalt sätt är just lagligt. Sen kan man ha moraliska och etiska synpunkter kring det, men rent juridiskt tror jag det är gångbart faktiskt.