Svårigheter att få barn när hoppet nästan tar slut

Det blir ju såklart filosofiskt, men om det positiva överväger det negativa så blir det ju inte som du säger? Jag är inte nihilist, eller någon vidare ist av något slag utan upplever mer att olika filosofier präglar tillvaron stundvis eller över perioder.

Att vara obetydligt liten i en ändlös, kall och främmande rymd under ett knappt ögonblick i tiden är ju i sig en ovärderlig raritet! Det är svårt för mig att vara nihilist när det finns så mycket som betyder så mycket för mig. Det i sig är ju bevis nog att det faktiskt betyder något, utan behov därtill av kosmisk bekräftelse och utan att det ristas in för evigt mellan stjärnorna.

@Beteendevetaren Inlägget och tråden har varit väldigt känslomässig att läsa och jag önskar all lycka framåt! Jag lider med dig efter din beskrivning av alla motgångar och har svårt att föreställa mig hur tufft allt måste varit. Därför blev jag så glad när jag såg uppdateringen någon dag efter jag läst inlägget. Jag håller tummarna!

3 gillningar

Tack snälla för din fina kommentar och omtanke!

1 gillning

Jag tolkade som att det negativa överväger det positiva i livet. Personligen undrar jag varför det finns nihilister överhuvudtaget. Borde de inte ha tagit ättestupan för att slippa lida på jordelivet.

@Beteendevetaren Jag önskar dig lycka till. Jag har en kompis vars fru är i din ålder. De försökte och försökte, men till slut körde de IVF och till slut fäste ägget. Ge aldrig upp.

Själv är jag en sliten 2 barnspappa med 2 söner där den yngsta verkar inte behöva sova. Tidiga mornar, men när man ser honom så blir man glad.

3 gillningar

Jag tolkade det så också, men menar att det såklart kan upplevas som tvärtom. Det finns oräkneliga dåliga saker som kan hända en, men vissa av oss upplever ju ändå livet som en nettopositiv upplevelse.

Tack snälla för din stöttning och omtanke!

1 gillning

Det är då rakt inte min erfarenhet men vi är ju alla olika. Jag önskar dig ett fortsatt bra liv.

1 gillning

Hej alla fina snälla och omtänksamma människor.

Idag kom samtalet vi har väntat på så länge!

De ringde från Örebro för en stund sedan och de har hittat donatorn för hon är klar med sin behandling.

De vill att vi ska komma dit på torsdag, så vi åker till Örebro i morgon eftermiddag :sob::heart:

De stänger för sommaren vecka 26 så troligen hinner vi inte klart med allt innan utan får fortsätta igen vecka 31 när de öppnar.

30 gillningar

Det låter exakt som min kompis. Det löste sig för dem till slut utan äggdonation. De har två barn idag.

Vi gick genom hela träsket under tio års tid, det sliter. Hade dock inte de problem du beskriver men det tog tid ändå. Det blev ett barn till slut.

Otroligt tuff period för er. Finns inte ord för att stötta…

3 gillningar

Tack för din kommentar, stöd och omtanke :heart: om äggdonationen lyckas så har vi väntat i tre år.

3 gillningar

Hej
Örebro hörde av sig nu och vi fick bara 1 ägg som kunde frysas ned av 6 möjliga.

vi har 1 regionsfinansierat försök kvar sen. Det värsta av allt är att jag fick veta att de ska ju utöka till 6 regionsfinansierade ivf behandlingar och syskonförsök sen också Men det gäller bara för IVF inte för donationsbehandling :sob:

7 gillningar

Ändra kosten så kan du med stor chans bli symptomfri och utan mediciner på en månad.

3 gillningar

Ändra kosten? Symptomfri vad menar du?

Jag har för tidigt klimakterie bland annat det är inget jag kan påverka själv.

2 gillningar

Ändra kosten? Symptomfri vad menar du?

Jag har för tidigt klimakterie bland annat det är inget jag kan påverka själv.

1 gillning

Nä, det är diabetesen jag tänkte på.

Okej jag förstår.

jag har ändrat kosten, jag ska få ozempic för kontroll av blodsocker men den var precis ovanför normal nivån utan diabetes. Ska börja sen beroende på hur det går.

Men det är inte min diabetes som är problemet (det hanterar jag redan) det är att jag är i för tidigt klimakterie och behöver äggdonation som är problemet och att det utfallet blev riktigt dåligt. 60-80% brukar klara sig så vi trodde minst 3 skulle kunna frysas ned.

2 gillningar

Vi håller tummarna för er!

3 gillningar

(inlägg raderat av författaren)

Tack snälla​:sob::heart:

2 gillningar

Då hoppas vi att det är just det ägget går hela vägen! Lycka till, hejar på er!

2 gillningar

Tack snälla :heart_suit: :sob: