Jag har investerat på börsen sedan 2017 och har bra facit med mig i bagaget. (För mig är bra att slå eller iallafall vara nära omx30 vid årets slut).
Jag ligger på “stabila” aktier som investor och creades medans jag har merparten i fondmarknaden såsom spiltan investmentbolag, dnb global indeks, Avanza global , avanza auto 6, zero med några fler.
Jag har under tidigare år varit nöjd, året är inte slut men jag ligger på ynka 1-2 % + hittills.. är det något speciellt som har hänt? Något jag missar? Hur går det för er andra?
De e farligt att sia in i framtiden om man inte äger en palantir. Interkontinentala världskrig förberedde man sig på i iallafall 40-50 år relativt nyligen och trots det skedde det inte.
Inte farligt, men man har alltid fel om man siar. Men skall ändå försöka.
Men det här handlade mer om nu: Som du säger ägnade vi rätt nyligen många decennier åt att tro på ett stort krig. Sedan gjorde vi det inte i ett par decennier. Men nu har det skiftat tillbaka och vissa makter (Kina, Ryssland) signalerar tydligt att de är intresserade av stora krig framöver.