Jag är mer intresserad av VARFÖR det har blivit så här. Har några förutsättningar ändrats, vilka?
Hedgefonder har även haft det lite jobbigt pga nätdreven från WSB (GME etc.). Det skulle aldrig falla mig in att delta i ett sådant drev. Det är som att gå med i ett upplopp, kasta gatsten genom ett skyltfönster och anse att man är oskyldig för att man bara gjorde som alla andra.
Min upplevelse är att hedgefonderna var nettovinnare på dreven, kanske inte de två som det skrevs om mest. Men som grupp, absolut.
Max skriver vad det handlar om, felaktigt beslut i både korta och långa positioner. Han blankade EQT som gick +25 och sedan gick han lång i on oncopeptides.
Enklaste frågan att ställa sig för att få ett svar, hade jag köpt idag till dagens pris om jag haft pengar istället? Om svaret är ja, behåll. Om svaret är nej, sälj.
Därför jag frågar här, för att se vad andra tycker/tänker, eftersom jag själv har noll koll. Detta var en rekommendation från en tidigare kollega som jag inte längre har någon kontakt med.