Svea Ekonomi till mina små slantar?

Finns säkert flera trådar om detta, ber om ursäkt i så fall :innocent:
Söker info om vilket räntekonto som är bäst för oss att använda och har fastnat lite för Svea Ekonomi som just nu har 0,95% ränta på rörligt konto med fria uttag. Lunar har väl 1,05% ränta nu men känns sådär att jag måste ladda ned en app för att starta konto. Vill undvika Avanza (där jag nu lagt merparten av vårt fondsparande) för att eliminera ”risken” att klabba med mina kontanta medel :grimacing:
Blir ju i praktiken inga större ränteintäkter men varför ”bjuda” min vanliga bank på denna uteblivna inkomst? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Enligt den info jag kan hitta, så framstår Svea som ett av de absolut bästa kontona för just fria uttag, eller missar jag något i det finstilta?
Ha ha ha med mina uteslutningar, så är det kanske inte så många konton kvar att välja på :face_with_hand_over_mouth::joy:

1 gillning

Använder Svea och har gjort det några år utan problem och nu 0,95 % ränta, fria uttag, bank garanti!

1 gillning

Lunar betalar ut ränta varje månad också, nu vet jag dock inte om det är så hos Svea också.

Tror Svea kör årlig utbetalning

Det är årlig utbetalning av ränta!
Du kan få 1,2 % resp 1,4 % om du låser på 24 resp 36 månader.
Det går att ta ut under den ”låsta” perioden mot 2,5% avgift.

Jag har haft ett privat sparkonto med fria uttag på Svea sedan 2004. Det har fungerat utan problem och räntan har konsekvent legat högt upp på räntelistan. Därmed, rekommenderas :star_struck:

En brasklapp dock för deras sparkonto för företag. Lägre ränta, krångligare att skaffa och inte utan problem.

1 gillning