![]()
Brukar inte “gnälla av mig”, men det här tog fasen priset på usel tjänst.
Vid större onlinebeställningar brukar jag använda “pay later” (oftast Klarna) för att säkerställa att produkten är ok innan jag betalar, senast fanns endast Svea att välja vilket jag gjorde.
Får direkt ett mail från Svea att fakturan finns att betala, så klickar mig in i tjänsten. Där finns endast två alternativ “betala nu” eller “ändra betaldatum”… Då jag inte ville betala nu valde jag det senare alternativet och 21:a juni var markerat i kalendern. Så jag klickade det och fick signera.
Efter att jag signerat ser jag att det tillkommit en kostnad på 300kr upp för “ändring av datum” (!!). Förfallodatumet visade sig också vara 9:e juni, så jag har alltså lagt in det för sent (utgick från att det förvalda var förfallodatum). Nu går det inte att ändra! Svea tillåter endast en ändring av datum.
Kontaktar support och det går alltså inte att ändra, och min kostnad ligger kvar. Får ett drygt svar att jag minsann signerade med bankId, och i det finstilta framgår vad som gäller, så jag får leva med detta!
Det är sällan jag blir upprörd, men det här tar fasen priset. 300 spänn för att jag själv ändrar datum på en digital faktura -utan möjlighet att sen ändra-! Det är verkligen helt obegripligt att man bygger en sån tjänst.
Kommer aldrig mer använda Svea och mina sparpengar (ej obetydlig summa) som ligger på deras sparkonto kommer kvickt gå över till nån annan bank.
Slut på “rant”
Hoppas att jag varnat tillräckligt många här för att använda Sveas pay-later tjänst så att deras intjänade 300 spänn står dom dyrt…