Swedbank, vilken skitbank!

Nuvarande regering har funderingar kring att sälja SBAB, så tror inte de är sugna på att utöka tjänsterna där.

1 gillning

Jag har personligen inte haft problem med Swedbank. Jag har dock inte bolån där.

2 gillningar

Bästa argumentet mot allmän rösträtt?

1 gillning

Samma, de nekade mig stuglån iofs. Men de gjorde alla banker, så är inte bitter för det. :wink:

De är snabba att spärra kort också, när någon försökte handla på mitt kort mitt i natten.

Skickar snabbt ut kort när det spärras, hänt tre gånger.

Trevlig och lättsam app, utan gamifiering.

Svarat snabbt på frågor i appen och de har trevlig telefonbank.

Har upplevt extremt få längre avbrott, 2-3 stycken på 25+ år.

Värsta är väl låga räntan på sparkontona. Men har annan bank till bufferten.

2 gillningar

Flyttade nyligen bolånet till Swedbank. Vid första bolånebetalningen drog de pengar från fel konto vilket resulterade i att autogirot för bilförsäkringen inte gick igenom (för lite saldo på kontot)…

Svarar snabbt på frågor i appen? Hur skriver du meddelanden till Swedbank?

Lilla klockan uppe till höger, sen klicka ”kontakta oss” längst upp i menyn.

Ytterligare tragikomiskt faktum i en här historien är att jag varje månad betalar en avgift till Swedbank för att vara “Nyckelkund”.

Vilka bedragare :roll_eyes:

3 gillningar

Man kan avstå, men är man kvar som kund, så blir det dyrare att inte vara Nyckelkund.

Det går inte skicka meddelanden till Swedbank. Du kan chatta med en bot - är det den som varit trevlig mot dig?

Majoriteten av dina frågor kan besvaras av en bot. Så unika är vi inte, har du testat den?

Men det har hänt att jag har behövt prata med telefonbanken och de är oftast trevliga att prata med. Om man inte skriker på dom såklart, då får man nog samma bemötande tillbaka.

“Du kan avstå att betala men då blir det dyrare…”

Hmm

Precis som på Ica. Köp tre äpplen till ordinarie pris, eller köp tre äpplen och dra Ica-kortet, så får du 2kr rabatt.

Men sen kan man vara arg på Ica med såklart. :see_no_evil:

Jag har inte haft något behov av att skriva till Swedbank.

1 gillning

Samma här. Inga problem alls.

1 gillning

Min ränterabatt gick ut i oktober, förhandlade i september… Hade 1,1% och fick 1,06.
När jag frågade om varför jag fick sänkt ränterabatt så ”kan man inte ha så bra ränterabatt hur länge som helst”.
Det är inte en bra rabatt i grunden, inget har förändrats.
Ringde upp några dagar senare och fick prata med en ny rådgivare, rabatten återställd.
Byter bank när sista bundna delen går ut nästa år.
Tack swedbank.

Det gör det, om man är premiumkund :wink:

Swedbank var bra för drygt 10 år sedan när jag hade företag och en superhjälpsam bankman (som var kvinna). Numera helt opersonligt. Kass system med ränterabatter som hela tiden ska förhandlas om, men ingen vet vem jag är och hur jag sköter min ekonomi. Så bostadslånet är hos Avanza/Stabelo. Något marginellt högre ränta men inget tjafs.
Dock har jag lönekonto och betalningar hos Swedbank och gillar deras internetbank. Den är enkel och tydligt och funkar riktigt bra. Som jämförelse har jag provat SEB internetbank när jag hjälpt föräldrarna och den är inte i närheten. Jag blir på dåligt humör när jag använder den.

Jag avskyr alla dessa chattbottar. Inte bara Swedbanks utan alla företags sånna, har aldrig någonsin kunnat få den hjälp jag behövt. Behöver alltid ringa för att botten inte kan hjälpa till.

Senast i början av denna veckan behövde jag höja min överföringsgräns högre än vad man själv kan välja i appen, och botten kunde inte göra det åt en. Då ville jag ha fram numret snabbt och skrev ”ringa” till botten, som svarade att den inte förstod.

4 gillningar

Är såklart frustrerande, men alla telefonbankers nummer finns väl att googla fram? Mina två banker är inlagda i mina kontakter. :see_no_evil:

1 gillning