Ta sig upp från botten

Hej alla!

Jag håller på att gå igenom en tuff skilsmässa med husförsäljning i svåra tider på marknaden. Förhoppningsvis är affären klar om en vecka då kontrakt skrivs… ( håller tummarna).

Detta sliter på en både psykiskt , känslomässigt och ekonomiskt och kommer sluta med en skuld på… håll i er… 460 000 kr i blancolån. Ingen bra marknad som sagt samt gamla dåliga skulder som måste tas omhand såklart. Jag tycker inte synd om mig själv så det är inte därför jag skriver… jag behöver råd o tips på HUR o pepp på att det faktiskt går att lösa en sån situation utan att gå helt under isen.

Jag har inga närstående med pengar osv så inga arv eller liknande kommer att trilla på mig.

Jag jobbar heltid o har nu ett bra extrajobb så kommer lägga allt mitt krut på att amortera!

Har ni liknande historier? Dela gärna med er så jag får nått ljus i mörkret.

Tack​:star:

10 gillningar

Har du räknat på när skulderna kommer kunna vara betalda? Det hade varit en stor motivation för mig i alla fall. Bort med osäkerheten.

Säkert skitjobbigt att bli av med sin livskamrat också, . Men där kommer du landa på båda fötterna, det är mest jobbigt i början.

8 gillningar

Om din arbetsgivare erbjuder någon form av samtalsstöd via företagshälsovård så är mitt tips att försöka ta hjälp av detta. Har haft kollegor som går igenom separation som tagit hjälp av samtalsstöd och fått en stor kraft av detta. Det hjälper inte ekonomin men huvudet måste också orka.

9 gillningar

Ge dig en viss sorgetid när du får landa, reflektera och bearbeta alla stora förluster i ditt liv. (En månad kanske?) Ta promenader i skogen eller vid havet, andas och landa. Ät och sov regelbundet.

Sen kliver du fram och tar itu med den ekonomiska delen av situationen. Du kan tex boka ett möte med kommunens skuldrådgivare, det är gratis.

6 gillningar