Har handlat mycket på Amazon.se sedan dom började och kan hålla med om att det är en en otrolig röra där det är svårt att hitta vad man söker.
Men OM man hittar det man vill ha är resten alldeles glimrande men tydlig dokumentation och snabba leveranser och generösa och smidiga returer - klart bättre än de flesta andra svenska e-handlare.
Kundtjänsten svarar på någon timme 24/7 med tydliga relevanta svar.
Har Amazon Prime och uppskattar verkligen att man får hem det man beställer direkt till dörren.
( Amazon Prime streaming är dock besvikelse men tråkiga filmer och dålig teknisk kvalitet - en tjänst med noll värde ).
Handlar mycket på Amazon.se men naturligtvis alltid där det är billigast och det är inte alltid Amazon. Men ofta blir jag besviken vad det gäller distributionen när jag jämför med Amazon.se som glänser.
Jag har lite blandade erfarenheter… har handlat lite lego till ungarna, och det har varit väldigt billigt jämfört med många andra sajter, måste jag säga. Andra saker är jag besviken på. Framför allt hade jag hoppats på att det skulle gå att handla mer livsmedel, men det är ganska långt ifrån att gå in i valfri mataffär utomlands, om man säger så. Hoppas fortfarande att man ska kunna komma åt varor från Frankrike och Tyskland till vettiga priser framöver.
Vad är det konkret du vill kunna köpa? Gällande livsmedel har jag själv bara köpt Kim-chi. Den är inte dålig men likafullt sämre än den som säljs i vanliga butiker.
Choklad, framför allt, men också torrvaror. Att hoppas på ost och chark från kontinenten var väl något jag inte riktigt vågat drömma om, men hade trott de skulle ha mer som inte behöver förvaras i kylen.
Jag använder Amazon.se men inte ens i närheten lika mycket som jag använde Amazon.de. Det var tidigare gratis frakt från Tyskland, men inte längre. Däremot frakten är fortfarande gratis till Finland, dvs. jag brukar beställa till mina föräldrarnas address i Finland om det är saker som jag kan vänta.
Dessutom i svenska sidan det finns inte Amazon Warehouse, där kan man göra fynd. Jag köpte senast Air fryer där packningen var skadad från Tyskland, beställde den precis före höstlov när jag äkte till föräldrarna (till Finland), och sparade frakten också. Jag har köpt väldigt mycket Warehouse-grejer, oftast med skadad packning.
Men som sagt, nu jag köper väldigt sällan, och kollar alltid varans pris annanstans.
Har sökt runt lite och merparten som säljs är rent skräp. Hittade endast en handfull saker som jag skulle kunna tänka mig att köpa men dessa finns till betydligt bättre priser his andra aktörer. Amazon är inget för mig.