Sitter och försöker räkna ihop en TCO på min bil. Har mest svårt med värdeminskning och servicekostnader. Köpte den för 215k för 3 år sedan och komiskt nog kan jag nog sälja den för exakt samma pris idag.
Men tänker så här i månaden.
Bensin: 2300kr
Försäkring:450kr
Skatt:50kr
Ränta/amortering: 1050kr
Service etc. 500kr
Värdeminskning: 1800kr(10% per år?)