Testing testing, den har jag inte försökt mig på. Återkommer med svar…
Sen kan vi utesluta routern genom att du skapar ett hotspot nätverk/internet delning på telefonen och kopplar tvn/appletvn till den. Fast bara tillfälligt så det inte blir dyrt!
Börjar dock känna att du hoppas på en ny större tv ![]()
![]()
![]()
![]()
Hade problem med Youtube länge, nåt känt fel med routingen hos min internetleverantör. Har du provat andra enheter? Typ dator med kabel.
Köpte du en apple tv? isåfall gör det ![]()
Vem menar du ska köpa Apple TV?
Nyfiken på om du hunnit testa att streama utan att att Apple TV är inkopplad?
Eller prova att streama via mobilen, för att säkerställa om problemet är i TV:en eller streamingprylen.
Vilken modell är det på Apple TV? Är den äldre än 4K så gissar jag att felet ligger där.
Kombinerat med alldeles för liten TV såklart.
Du köper en Apple tv streaming låda, istället för att förlita dig på tvs egna os och appar. Apputvecklare är lite vassare på att uppdatera apparna på apple tv, likt iphonen. Kör du android så finns google tv.
Fast hela tråden handlar ju om att det är hans apple tv som laggar
Sen så laggar/buffrar hans Samsung tv, med Tizen som OS, också. Alltså SVT-Play appen i båda operativsystemen.
Möjligt att en nyare version av Apple Tv löser problemet men vi försöker ta reda på vad som orsakar problemet med prylarna han redan har hemma och i bästa fall hitta problemet genom att han först får frugan att inse att det är lättare att hitta problem när man har en större skärm att läsa felkoder på ![]()
![]()
Under mina traumatiska år på kundservice så lärde jag mig att de som inte hörde av sig igen har fått problemet löst så jag tror TS har en 98-tumare och buffrandet inte längre är ett problem då vi åkte ut ur OS (Hockey), finns inget mer att se på SVT ![]()
Att Mello och program om Lundells problem buffrar är inte ett problem, det är en lösning - man får byta kanal ![]()
Om du laddar ner Speedtest till Apple TV (Speedtest för Apple TV: Internethastighetstest för Apple TV), vilken hastighet får du då? Vilken hastighet har du på ditt internet? Vilken modell av Apple TV har du?
Du behöver inte ny TV. Däremot, om du har en gammal Apple TV, skulle du kunna uppdatera till senaste, och då välja den lite dyrare modellen som har Ethernet. Då kan du koppla den direkt till väggen/router.
(Använder själv SVT Play på Apple TV dagligen och har aldrig nånsin upplevt buffrande. Men då har jag också 1) snabbt internet, 2) bra router, 3) kopplat Apple TV med ethernet direkt till router)
Jag har redan Apple TV och även TS har Apple TV, så jag undrade vem du ställde frågan “Köpte du en apple tv? isåfall gör det” till?
Kan du inte kolla via webbläsaren i TVn?
Kör en 4k apple tv då. Min svt play funkar hur fint som helst.