Någon typ av automatsvar till kunder som vi själva vill kunna läsa in och ändra enkelt.
Möjlighet att ha ett grundschema på olika automatsvar och enkelt kunna lägga in förändringar som möte, lunch, fika osv.
Något som får kunder att fatta att de är placerade i kö och att de inte blivit bortkopplade bara för att ingen svarar efter 2 sekunder.
Att signaler går fram till receptionist samtidigt som automatsvar spelas upp för kunden. (Som det är nu börjar det ringa hos oss först efter att automatsvaret lästs upp och då har många redan tröttnat och lagt på.)
Möjlighet för kunder att välja att bli uppringda.
Möjlighet att se vilka som har ringt och inte kommit fram (för nu hävdar alla att de har försökt ringa bara för att slippa betala när de inte kommer på bokade tider.)
Kan bara ge en rekomendation om att inte använda T-link.
Dock så har vi inte växeln på datorn vilket jag tror systemet är utformat för. Och då kanske hade fungerat bättre. Utan vi använder mobilapp som skulle fungera lika bra men är totalt värdelöst.
Tele2s växel som mitt förra arbete hade (jag var ansvarig för telefonin ur ett tekniskt perspektiv) kan göra allt du skriver utom de två sista punkterna.
Tele2s växel är egen branding av Mitel som är en av de stora på området. De två sista punkterna kan du antagligen göra med callcenterfunktionaliteten (som kostar extra).
Vi har någon typ av soft phone, eller var det heter kopplade till datorerna som receptionisterna svarar vid. Sedan har vi några mobiler som kan kopplas på och användas för inkommande och utgående samtal. Finns även möjlighet att koppla samtal från datorerna till mobilerna men det används sällan.
Tidigare hade vi en fysisk växel i lokalen. Den funkade fint men supporten försvann så vi var tvungna att byta.
Nu är Jag säljare, Men i Lynes har du alla de funktioner du efterfrågar.
Det du är ute efter är en tredjeparts växel ( Finns några olika som är bra) som är specialiserad på växlar, fördelen är då också att du inte är operatörs beroende och kan ha vilken operatör du vill.