Vår brf står i begrepp att installera Telia IP-TV som ersättare för ComHem kabel-TV.
Finns det någon erfarenhet i forumet? Krångligt att installera för den boende? Tillförlitlighet hos tjänsten?
Ja, allt positivt eller negativt är av intresse.
Har du smart-tv? Vi har Telia iptv i vår förening men jag hade verkligen noll ork att hålla på installera boxar och sätta igång allt med iptv när jag flyttade in, som tur så finns Telia play som man kan ladda ner från playstore i tv:n och slippa installera boxar etc. Med Telia play så loggar man in väldigt smidigt och får alla kanaler som ingår i avgiften.
Har smart-TV, men en Samsung. Vad jag kan läsa mig till fungerar inte Telia play-appen för Samsungs operativsystem. Annars lät din lösning smidig!
Om du är nörd. Bra bildkvalitet tycker jag, ser för sällan för att avgöra om det är stabilt. Den runda puck-boxen jag fick ifrån min förening har bluetooth-kontroll så man kan gömma den enkelt. Nu bytte jag visserligen förening när jag gick ifrån comhem till Telia IP-tv, men kvalitetsmässigt sög ComHem där jag bodde innan. Om du inte tänker dra upp bilderna på projektor behöver du inte oroa dig. Är du nöjd idag så är du nöjd imorgon.
ComHem fungerar helt OK här, så är nöjd om Telia levererar likvärdigt.
Den enda puck-liknande boxen på Telias hemsida saknar Wi-Fi, vilket oroar om nu vi också får den modellen. Vill ogärna behöva dra kabel från router till TV-boxen.
Jag hade Telia Play så sent som för ett år sen. Nöjd med tjänsten. Kunde styra tvn med teliakontrollen så slapp ha två, diverse playtjänster (Netflix etc) var inbyggda i boxen så slapp använda en till lösning (Chromecast/Apple TV) för det mesta.
WiFi kan jag inte svara på, jag körde sladd. Separat mottagare borde väl gå om du har plats i tv-bänken o absolut inte vill köra sladd