Får vi se de andra biltillverkarna följa efter? Vore bra med nypriser på elbilar under 400 000 kr
Att argumentera om olika bilar blir svårt då vi garanterat prioriterar olika. För min del är varken Kia eller Tesla ett alternativ, jag menar bara på att Tesla gör dumt i att strunta i sina trogna kunder.
Skulle gärna köra en Tesla, men mindre sugen på att köpa en för egna pengar. Men mest intressant med detta är om konkurrenterna kommer svara på något sätt. De hade nog en rätt bra marginal till teslas priser, men kanske inte så stor som sänkningen?
Men hans andra bolag spaceX levererar avancerad kommunikationsutrustning till Ukraina. Som dessutom förefaller vara oumbärligt för dem. Jag håller dock med om att han är kass på politik och frågor som rör internationella relationer… men pro-rysk tycker jag inte han är.
Yes. Det verkar som att Tesla menar allvar med att sälja en veritabel shit load av elbilar.
Jag beställde en Tesla i Oktober. Man kan ju undra vad som händer nu? Vore klockrent om man får ta del av både prissänkningen och miljöbonusen. I annat fall är skillnaden såpass stor att man får kika på att avbryta beställningen och ställa sig längst bak i kön igen.
Bra att priserna sänks. Förutom att inflationen och räntan gör folk mindre villiga att köpa så har väl “early adopters” redan köpt och de är beredda att betala överpris. Nu måste man sänka priserna för att komma åt kunderna som gärna vill köpa men tycker att det varit för dyrt.
Håll oss gärna uppdaterade!
Hoppas du får både och 
Om inte så verkar kön inte så lång längre iaf
Jag kikade på Model Y när den kom men har glömt introduktionspriset. Har svårt att tänka mig att Long range var dyrare än 700 tkr iaf. Nån som vet? 
…och göra alla nuvarande fan boys skitsura över vad de betalade.
Men att köpa KIA går bra? KIA och Hyundai var de tillverkare som in i det längsta absolut inte ville lämna Ryssland utan fortsatte bygga bilar i sin fabrik där.
Kan inte du lista de där andra 100 tillverkarna som erbjuder samma tjänst?
(För övrigt har Tesla inte öppnat samtliga stationer för alla bilmärken. Dessutom är det dyrare för icke-Teslor att ladda, plus att de måste hålla på med en app.)
Om du ännu inte tagit leverans av bilen så kommer du få betala det nya lägre priset.
Gå in på Tesla Club Sweden forum och läs på lite.
Stor skillnad mellan att uppmuntra Ukraina att kapitulera och lämna över sin befolkning till det pågående folkmordet samt att ha kvar tillverkning i Ryssland.
Ang skatt så får du en sänkning på 30% om du byter till Tesla (eller annan elbil).
Ok så Elon Musk är som Gudrun Schyman men KIA är mer som svenska regeringen under andra världskriget som sålde järnmalm till Hitler och därigenom stödde en tyrann.
Kia och Honda är som Sverige och resten av EU som fortfarande köpte naturresurser från Ryssland.
Musk är som andra makthavare i historien som indirekt stödjer folkmord för att gynna egna intressen.
Vad har du beställt? Känns ju inte som att det är överdrivet långa leveranstider på model y,3 nu?
Är du i marknaden för att köpa ny bil?