Tillträde lägenhet

Hej,

Efter en del förseningar är tanken att jag ska få tillträde till min nya hyresrätt (nybyggnation) någon gång mellan 4e och 10e september.

Jag har bett om ett specifikt datum utan att få svar. Efter denna helg är det en vecka kvar till början av Inflyttningsperioden.

Jag ska flytta cirka 100 mil och har tänkt hyra släp. Bara OneWayRental som funkar för mig och jag börjar bli lite orolig över att få tag i ett.

Börjar bli ganska less nu, är det jag som är gnällig eller är det här riktigt j*vla dåligt?

Parkeringsplats har för övrigt utlovats i 2 månader, “kontraktet kommer snart” men inte händer det något.

Sist jag flyttade var allt klart 2 månader innan.

2 gillningar

Jag har ingen kompetens i frågan men som objektiv person ‘vid sidan om’ så är det riktigt j*vla dåligt ärligt talat.

Fast vad det hjälper dig vette hundan. Hoppas det finns någon här som har lite mer konkret hjälp att ge!
(Mer än: lev än mer rövare?)

5 gillningar

Tänkte att det kanske inte är särskilt ovanligt ändå och att jag går och är arg över något helt normalt.

ÄR det ’helt normalt’ är det ungefär på samma puckade nivå som ’det är helt normalt att folk bränner ut sig inom t ex skolväsendet’.

Det ÄR ju normalt men det suger fett, och är definitivt inte så det bör vara (enligt mig).

3 gillningar

Ring någon kontaktperson och förklara på måndag.
Mail är bra med tanke på att det finns skriftligt men ett telefonsamtal är bra på sitt sätt.

Jag har testat dom nummer jag hittat ett par gånger men utan framgång…

Går det att komma överens om ett datum där du kan få släp och dom vet att lägenheten finns tillgänglig?

Om jag inte får tag i dom på måndag så lutar det nog åt att jag bokar ett släp veckan efter inflyttningsveckan och hoppas på det bästa

1 gillning

Låter vettigt, med det sagt håller jag med dig i att det är trist när man inte kan få vettiga svar.

Lycka till med flytten och anledningen till dito.