Tips för kapitalinvesteringar

Du saknar ett mål. Det måste du börja med att fundera kring. Vill du ha 1, 10 eller 200 miljoner? När ska du ha detta? Vad ska du ha det till? Ju längre sparhorisont desto mer i en bred aktieportfölj som Lysa.
Börja fundera kring detta.

Jag vill ha 1-1,5 miljoner om 2-3 år för att sedan låta det växa av sig själv i 20-30 år för att gå tidigare i pension och ha en bra pension. Om jag sedan hittar ett nice jobb och får pengar över kommer jag använda det mindre effektivt, så som att amortera av lånet. Jag har dock ett tydligt syfte med mitt sparande vilket du måste förtydliga.

Jag tänker att 50 % belåning är rimligt att ha, så jag hade inte betalat tillbaka mer. Jag hade inte lånat mer på bostaden heller utan låtit inflationen ätit upp lånet framåt i tiden och använt sparade pengar för renoveringar mm.

Lysa är bäst för balansering skulle jag lägga allt där. Avsnitt 99 (som kanske har ändrats till 199 eller liknande?) om fyra-hinkarprincipen är bra att utgå ifrån och använda dig av det helt enkelt. Det blir inte bättre av mer avancerade investeringsstrategier eller liknande.