Välkommen hit!
Jag tänker att du kan gå till ”Kom igång” på RT hemsidan och använda Google translate. Det klarar det mesta förutom bilder. Länk nedan. Önskar det funnits när jag startade min investerings karriär.
För bilder använder jag (jag är svensk men bor utomlands i ett land där jag inte förstår mycket av språket) Google translate på telefonen mot datorskärmen och använder Google translate kamera funktionen så översätts bilderna på det sättet.
Tror inte ”Kom igång” tar speciellt mycket tid. Det beror lite på hur mycket du vill fördjupa dig.
Om du ska betala av lånet eller inte är nog mer en känslomässig grej. Det är skönt att vara skuldfri. Samtidigt kan du investera pengarna istället för att betala av lånet. Beror på ens riskbenägenhet.
Google translate till engelska nedan
Welcome!
I think you can go to “Get started” on the RT website and use Google translate. It can handle most things except pictures. Link below. Wish it was around when I started my investing career.
For pictures I use (I’m Swedish but live abroad in a country where I don’t understand much of the language) Google translate on the phone to the computer screen and use the Google translate camera function and the pictures are translated that way.
I don’t think “Get started” takes a lot of time. It depends a little on how much you want to immerse yourself.
Whether you should pay off the loan or not is probably more of an emotional thing. It’s nice to be debt free. At the same time, you can invest the money instead of paying off the loan. Depends on one’s risk appetite.