Tips om gratispengar 😀

Hej,

Jag vill passa pÄ att tipsa om det absolut enklaste sÀtt att tjÀna pengar snabbt och enkelt. Inte riskfritt sÄ klart men nÀst intill.

Delta i alla IPO med seriösa bolag som du kan!

Teckna pÄ bÄde Avanza, Nordnet och Montrose sÄ ökar det chansen till tilldelning.

Jag har dragit in ca 10 000 pÄ ett Är och det motsvara en hel mÄnads extra sparande för mig sÄ det Àr inte bara smÄpengar. Verisure i veckan gav mig 2 600 kr vinst pÄ 5 minuter.

2 gillningar

Bara som en liten jÀmnvikt i IPO-peppen kan nÀmnas Deliveroo som gjorde en brakentré pÄ Londonbörsen. Handlades ner -25% första dagen. :+1:

Precis som du nÀmner:

Jag Àr osÀkert pÄ om jag skriver under pÄ ditt efterled dÀremot.

Men grattis till fin avkastning hur som helst! Mycket bra!

2 gillningar

Hur ska man tÀnka runt valutarisken runt att Verisure handlas i euro :wink: ?

4 gillningar

hur kan det ha blivit sÄ lite om du handlade via alla tre bankerna? SjÀlv gick jag plus 6000 pÄ Verisure den dÀr introduktionsdagen och dÄ nyttjade jag ÀndÄ inte alla konton

Vad Àr IPO?

Initial Public Offering Börsintroduktion – Wikipedia

2 gillningar

Tack för svaret :heart:

1 gillning

Alla fick 40 aktier per plattform vilket blev cirka 5 800 kr i vÀrde. Jag sÄlde pÄ 18 % plus vilket blir cirka 1 000 kr i vinst per plattform.

Det vore intressant att höra hur du kom upp i 6 000 kr vinst

Ganska enkelt att rÀkna ut effekten om euro/sek hade Àndrats sÄ euro varit vÀrd bara 9 istÀllet för 11. Enkel matte.

1 gillning

Du har alltsÄ redan sÄlt alla aktierna?

Det finns inga gratisluncher. I det hÀr fallet med IPO:er tar man en massa idiosynkratisk risk.

7 gillningar

Detta Àr i stort sett gratislunch. Risken man tar Àr otroligt kortvarigt och berör endast det kapital du gÄr in med, i detta fall 18 000 kr.

Japp sÄlde alla10 minuter efter börsöppning.

SÀg att det pÄ 18000 lika gÀrna kan gÄ upp 2600 som ner 2600, dÄ Àr det 2600 du spelar med. Ganska rejÀl risk man tar att dubbla eller helt tappa pengarna pÄ 10 minuter :sweat_smile:

1 gillning

Alla fick 40 aktier per kontotyp och plattform. Jag körde tvÄ kontotyper pÄ tvÄ plattformat och en kontotyp pÄ en tredje plattform.

Det stĂ€mmer inte riktigt, flera personer jag kĂ€nner tecknade flera olika konton pĂ„ Avanza och Nordnet m fl men alla vi fick ”bara” 40 st per plattform. Grattis till dig som tydligen trick fler :grinning_face:

Absolut Àr det ju sÄ, jag menar att risken att tappa flera tusenlappar Àr ganska liten om man tittar pÄ de flesta IPOer som varit senaste Ären. Snarare garanterat att de fÄr upp 10-20 %. Men helt rÀtt, man fÄr vara beredd pÄ en förlust. Nu ligger jag 10 000 plus pÄ detta pÄ ett Är sÄ dÄ kan jag ta en förlust :blush:

Tecknade du bÄde pÄ ISK och KF?

Jag fick dÄ iaf 40 aktier pÄ fem konton pÄ tre banker.

Nej enbart pÄ ISK pÄ 4 olika konton, fick pÄ 3. KF var ett bra tips kanske..