Tack för ett jättebra svar, jag förmedlar vidare till den berörda !
Tips från verkligheten;
Min hustru sålde för dödsboets räkning sin mammas lägenhet i oktober med hjälp av att bara omformulera annonsen till ”Fast pris - först till kvarn” efter flera månaders stiltje och inga spekulanter på visningarna.
Detta lockade fram 3 nya intressenter och det blev affär nästa dag.
Finns säkerligen människor därute som inte är bekväma med att buda eller ge sig in i diskussion kring prissättning.
Så varför inte testa att sänka priset en aning och omformulera annonsen?
blev det budgivning ändå (du skrev att det var 3 intressentert) ? Antar att hon sålde den som först anmälde sig?
Nej - då vi sagt först till kvarn så blev det med automatik den som sa Ja först.
Allt annat hade varit ohederligt.
Jag blev mest förvånad över att en så liten ändring lockade fram 3 nya spekulanter över en natt då flera visningar dessförinnan varit obesökta.
Dessutom så höjde min hustru priset med 5.000kr till jämnt 100.000-tal jämfört med det tidigare utgångspriset.
Mäklaren var helt utmattad efter det som skulle vara så enkelt att få iväg i juni fortfarande var osålt i slutet av september - men mäklarens förslag till omformulering och utformning till fast pris gav snabb effekt.
Om det sedan var tur, yrkesskicklighet från mäklarens sida eller om det var en ren tillfällighet är en fråga vi aldrig får svar på. ![]()