Tips på bra andra-bank istället för Resursbank

Har tidigare haft Resursbank som andra-bank för min buffert, men önskar nu avsluta det kontot och slippa ha med dem att göra i framtiden. Hade en faktura hos RB som inte gått igenom pga teknikstrul från banken. Något de tagit på sig i samtal. Fakturan betald från min andra bank, ändå får jag nu en ny faktura - dessutom med påminnelse som jag lovats slippa. Suck…

Någon som har tips på en bra bank vid sidan av sin storbank, i stället för den här bilkraschen. Önskar ok ränta, kundtjänst som är smidig att kommunicera med och hyfsat intuitiv websida/ app. Tack på förhand!

Rekommenderar SBAB.

2 gillningar

Det låter som att du vill ha betaltjänster också, med tanke på fakturan. Då är skandia ett givet val, gratis om du skippar kortet. Förutom att räntan är kass, så du behöver en tredje bank för sparkontot.

Jag vet inga banker med kombon bra sparränta + betaltjänst. SBAB har bara bolån och sparkonto.

2 gillningar

Varför inte ha betaltjänst och lönekonto hos storbank och bufferten på nichbank ?
Gör man överföring från SBAB på en vardagsmorgon så har man pengarna på lönekontot på eftermiddagen samma dag.

2 gillningar

Nej, betaltjänst behövs inte. Råkade bara vara så att jag köpte en möbel på Mio där man hade ett upplägg med faktura via RB. Men strulet med fakturan gör att jag vill slippa ha med RB att göra i framtiden. Blir det sånt meck med en betalning tänker jag att det kan bli meck med annat också. SBAB kanske är ett bra alternativ.

Rimligt, och du väljer så klart själv. Personligen har jag haft sparkonto hos RB i 10+ år då de tidigare låg i framkant för det mesta gällande räntan, utan några som helst problem. Har dock nyligen gått över till SBAB som rekommenderades ovan då de erbjuder snäppet bättre ränta och har en bra app.

1 gillning