Jag har efter ca 5års drivande av eget konsultbolag på heltid börjat känna en mycket stark vilja att starta upp ett skalbart lillasysterprojekt/bolag på sidan om. Är det någon som har tips på affärsidé, eller går i liknande tankar och vill starta upp något spännande och framförallt roligt, och på sikt förhoppningsvis väldigt lönsamt? Mina största intressen för tillfället är typ privatekonomi, investeringar
Jag har ju ett lillasysterprojekt i privatekonomi Spirecta som andra har gjort jättestora (typ Mint.com). Mitt problem är ju att den har svårt att växa till sig i konkurrens med mina andra projekt.
Som projektledare inom el- och automationsteknik mot stora industrikunder.
Så skulle väl beteckna mig själv som en generalist men med tekniska kunskaper, med vana av stora upphandlingar och leda större team av andra konsulter/entreprenörer..
Nej inte sett men kollade inlägget nu. Det är typ sånt jag jobbar med idag (och har gjort i typ 15år) kan man säga, fast i betydligt mer komplexa system och mot industrikunder (projekt i miljardklassen) och inte fastigheter. Så syftet med detta lillasysterprojektet/bolaget ska vara något helt annat för att diversifiera mig, och som sagt hitta något som är skalbart och inte ren timförsäljning. Tack ändå för tips