Tips på lillasysterprojekt

Hej,

Jag har efter ca 5års drivande av eget konsultbolag på heltid börjat känna en mycket stark vilja att starta upp ett skalbart lillasysterprojekt/bolag på sidan om. Är det någon som har tips på affärsidé, eller går i liknande tankar och vill starta upp något spännande och framförallt roligt, och på sikt förhoppningsvis väldigt lönsamt? Mina största intressen för tillfället är typ privatekonomi, investeringar :joy:

1 gillning

Vill du betala per timme eller långsiktig provisition :joy:? Inga råd är gratis :joy::joy::hugs:! Snart kommer Jan med förslag :joy::+1:. Han tar max 0.40% i årsavg max tak Lysa :joy:.:+1:

Vad har du konsultat inom?

Jag har ju ett lillasysterprojekt i privatekonomi Spirecta som andra har gjort jättestora (typ Mint.com). Mitt problem är ju att den har svårt att växa till sig i konkurrens med mina andra projekt. :man_facepalming:

1 gillning

Som projektledare inom el- och automationsteknik mot stora industrikunder.

Så skulle väl beteckna mig själv som en generalist men med tekniska kunskaper, med vana av stora upphandlingar och leda större team av andra konsulter/entreprenörer…

Sett min kommentar i den andra tråden?

Nej inte sett men kollade inlägget nu. Det är typ sånt jag jobbar med idag (och har gjort i typ 15år) kan man säga, fast i betydligt mer komplexa system och mot industrikunder (projekt i miljardklassen) och inte fastigheter. Så syftet med detta lillasysterprojektet/bolaget ska vara något helt annat för att diversifiera mig, och som sagt hitta något som är skalbart och inte ren timförsäljning. Tack ändå för tips :slight_smile: