Tjänar Jan B/Rikatillsammans pengar på att marknadsföra Lysa?

Tänker att vi snart börjar diskussionen kring portföljerna för 2024, men tanken är att släppa en kommentar och eventuell uppdatering av dem.

5 gillningar

Haha sluta nu, man får bara akta sig lite.

Kan säga att anledningen att jag har mitt sparande, snart en miljon, på LF är just du och din formation om LF global index… hälsa dem det! :grin:

3 gillningar

Jo, men det finns mycket nyttigt vetande, erfarenheter och information där också.

Och även i kloakerna finns det guld.

1 gillning

Sekter har väl oftast någon slags ofelbar ledare som isolerar sina medlemmar från omvärlden. Mitt intryck är att Jan och de flesta här låter sig ifrågasättas och uppmuntrar varandra till prestigelös diskussion om allt möjligt.

Det är faktiskt motsatsen till ekonomiforumen på Flashback som är fulla av självutnämnda experter.

16 gillningar

Absolut. Tack för att du skriver det, jag har gärna fel och bjuder gärna in folk med motsatt åsikt till samtal. Tex @Andre_Granstrom som pratar om sina kvantitativa strategier. Har väldigt lite investerat i att dö på indexfondkullen. Kommer det något bättre så överväger jag gärna att byta.

Imorgon tex samtal med en professor som forskat / undervisat om faktorer. :blush:

11 gillningar

3 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Vad är den reella skillnaden mellan LYSA och en indexfond på ett ISK

Det är en sak som jag funderat på kring att ha allt hos Lysa vs Avanza/Nordnet.

Avanza och Nordnet ger ju förmånligare bolåneräntor till PB kunder baserat på olika nivåer (summor) på det sparade kapitalet.

Är det något som väger till Avanzas/Nordnets fördel och gör det värt att ha sparandet hos dem? Eller kan någon av gammelbankerna matcha Avanzas/Nordnets PB bolåneränta utifrån att personen har ett högt sparkapital, även om det är hos Lysa?

Jag bytte från Swedbank till Avanza på bolånet (PB Bolån) under året, men jag kan säga att det skiljde mindre än 0.1% mellan Avanzas erbjudande och Swedbanks bästa erbjudande (=rabatt 1.5% mot listränta) som jag fick när jag pratade med dem. Upplever att skillnaden var mycket större fram tills att räntorna höjdes det senaste året.

1 gillning