Jag har anmält mig!
Tack för delandet, jag hade inte hört om detta tidigare.
Jag är med sedan tidigare, aja någon har tre och ett halvt år på sig att fråga efter mina stamceller.
Man får ge stamceller tills man fyller 60
Man får bara inte registrera sig efter 35.
Take them all 
Lyfter tråden då jag idag donerat granulocyter för första gången. Känns bra att förhoppningsvis gjort stor skillnad för någon.
Sen måste jag ge en eloge till de jag mött inom vården, vilka proffs och hjältar ni är!
Registrerad men inte fått förmånen att donera stamceller än. Den dagen någon matchar med mig hoppas jag kunna göra skillnad.
Sprid ordet om https://www.tobiasregistret30.se/ och hoppas ni är många på forumet i rätt ålder som går med!
Fick du reda på hur det gick?
Nej inte än. Efter 6 månader kan Tobiasregistret skicka en förfrågan till sjukhuset. Ifall sjukhuset, patient o donator är ok med det kan man få veta resultat och tom få kontakt med varandra.
Dags att få upp tråden på tapeten igen tycker jag. Tanken sprungen ur att sett artikel där en i dagsläget treårig grabb haft immunsjukdom som innebar att han helt saknade immunsystem. Tack vare donation överlevde han och har idag eget immunförsvar. Lärdom från artikeln är också att om man får förfrågan bör man inte hoppa av efter att ha sagt ja då det blir en ren pars för patient och anhöriga där man slängs mellan hopp och förtvivlan.
Har varit med ganska många år men (tyvärr) har jag inte fått donera något, men den som hoppas på något gott…