Ja det är nog svårt att motivera biltvätt öht. av ekonomiska skäl.
Men brukar försöka göra en ok tvätt på våren för att få bort saltrester efter vintern, i den mån de inte försvinner när man är ute och kör i regn. Även skönt att bli av med slask som förr eller senare hamnar på kläderna, iaf barnens.
Men att tvätta under vintern känns nästan meningslöst. Bilen är ju skitig och saltindränkt innan man hunnit hem igen.