Det går bra för mig och min bil nu… 🙈

18 gillningar

Vad har hänt?

1 gillning

Punktering fredag kväll. Gäller ju ha bra tajming. :joy:

8 gillningar

Bättre att hänga i chatten på fredagkvällar. :slight_smile:

6 gillningar

Osis! Hoppas på snabb och smidig lösning :+1:

1 gillning

Har den inte punkteringsfria däck? Det har min brumbrum! :wink:

Himla trist, hoppas det löste sig trots allt. :crossed_fingers::heart:

2 gillningar

Har Tesla inget däckreparationssats? Standard i min Volvo. :smirk:

1 gillning

Förmodar att du inte har TPMS i dina ventiler då. De förstörs om man försöker sig på lagningsklet.

2 gillningar

Belånat Teslan för att köpa Tesla aktier?:face_blowing_a_kiss:

Så seriös är han inte.

Min Volvo har både TPMS och provisorisk däcktätningssats. Har inte haft ett behov än så jag hoppas att Volvo vet vad de gör.

PS. Kollade precis i ägermanualen och det finns ingen varning ang TPMS och däcktätning.

Jourverkstad. :smiling_face_with_three_hearts:

9 gillningar

@caspian är snäll som vanligt.

42 gillningar

Varför inte bara dra fram domkraften och byta hjulet. Känns ju som mindre jobb än ringa bärgningsbil

5 gillningar

Har du ett hjul i rätt dimension liggande?

2 gillningar

Allmänt råd är att man skall undvika punkteringssäkra däck om man bryr sig om att hålla vägbuller nere på¨uthärdlig nivå. Stenhårda däcksidor som orkar bära även med punka är tvärt emot hur däck avses fungera för att dämpa vägbuller bra.
En model Y bullrar rejäl ändå sägs det.
Sist jag fick punka så att jag fick byta till reserv på resa var ca 40+ år sedan. Inte vanligt kan jag påstå…Långsam pyspunka däremot med hälften kvar på en vecka har förekommitt några gånger. Typiskt en liten spik eller skruv i mönstret. Går ofta att laga för hundringar.

1 gillning

Fast det var inte jag som fick frågan… ja, ett set sommardäck, ett set vinterdäck. Den ena sitter på bilen, den andra förvaras i källaren.

1 gillning

Ironin gick viss förlorad, min brum brum är en :motorized_wheelchair: ! :blush:

7 gillningar

Vem i hela världen transporterar en bil pa flak pga punktering??? :deer:

8 gillningar

Äldre TPMS på Volvo hade sensorer. Men nu mäter man rotationshastigheten från ABS-systemet istället. När ett hjul tappar luft börjar det snurra snabbare eftersom diametern minskar. Billigare och mindre saker som kan gå sönder.
Gissar att andra biltillverkare gör samma sak.

2 gillningar