Ibland är det som så att man inte är intresserad av ett visst ämne, en viss kategori (t.ex. börsnoteringar eller bilar) och då kan man dölja dessa. Man kan även använda det då man inte kommer överens med en annan användare och vill tysta hens inlägg:
Toppen! Kommer det här dyka upp för nya användare på något smidigt sätt?
Tänkte försöka det. 
Jag älskar hur Caroline används i exemplet för hur man tystar en användare 
Kändes mest neutralt… (ända tills hon upptäcker det)… 
Jag hade väldigt gärna även haft tilläggsmöjligheten ”Dölj alla mina inlägg för dem jag ignorerar/tystar”
Samt att även citat av de jag ignorerat försvinner i inlägg skrivna av personer jag kan se.
Tyvärr köper jag Discourse av en leverantör så jag har inte jättemycket jag kan påverka. Men jag ska kolla om det går. 
Tycker du kan ha en varningsskylt innan man kommer in i kontroversiellt-tråden:
“Här finns ord som kanske gör läsaren ledsen.” 
Kan man ignorera någon som har en dold offentlig profil? Jag har ej lyckats😅
Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: Tysta en tråd även överst i tråden?
Jag har ”tystat” den mycket aggressiva kategorin ”Heta ämnen” men den dyker ändå upp bland senaste för mig.
Kanske svårt att svara på men kan det finnas något handgrepp jag missar?
Kan du posta ett skärmklipp, de ska inte dyka upp där om jag fattar Discourse manualen rätt.
Här kan man se på ikonen till höger att jag tystat kategorin.
Här ser vi ett inlägg i den på startsidan trots detta.
Vi får se om det dyker upp nya avsnitt efter nyår eller om Caroline “tystnat” Jan för gott 
Edit: fattade nu tråden var gammal så det gick bra antar jag 
Hej Jan, jag vill ignorera en användare som har dold offentlig profil. Så vad jag förstår kan jag inte få upp personens “sida” och därmed inte välja att ignorera. Är det något jag missat? Jag testade just att det gick att ignorera en annan användare som inte hade dold offentlig profil. Det är egentligen inte något jag har stort behov men i båda fallen har jag förstått att personerna ifråga själva använt inställningen och jag upplever det onödigt att läsa inlägg från personer som man inte kan ha annat än envägskommunikation med ![]()
Det var en miss av de som gör Discord, tycker jag.
Men du kan göra det i din profil också, det är bara lite krångligare:
Stort tack, det var inte helt självklart men med din hjälp fick jag till det!
Tack för instruktionen! Letade precis efter denna funktion.
Det är konstigt att dolda profiler inte går att dölja enklare. Har märkt att en del troll genom åren har haft dold profil.
Men det går att dölja ändå, jag fick hjälp att hitta lösningen av en moderator för något år sen.