Undersökning: Gillar du Klarna?

Från en annan tråd på forumet, låt oss nu undersöka läget:

Gillar du Klarna?

• Ja, jag gillar Klarna, de är bäst!
  • Jag har ingen åsikt i frågan
  • Nej, Klarna = påminnelseavgift
  • Nej, jag gillar inte Klarna
0 röster

Om ja alternativet hade varit formulerat på ett neutralt sätt hade jag svarat ja, men jag tycker inte att de är bäst. Avstår därför från att svara.

5 gillningar

Jag älskar Klarnas enkla checkout-flöden. Det känns också alltid tryggt att betala mot faktura och kunna stoppa betalningen om leverans uteblir. De var verkligen pionjärer där man gick från 17-stegs-formulär för att genomföra en beställning online och välja frakt/betalning till en single page checkout (som förvisso Amazon var före dem med, men ändå).

Men allt det där andra; att snoka i och analysera beställningar, skicka riktad reklam baserat på var man handlar, och om man inte läser igenom vad man egentligen godkänner, även ger dem rätt att läsa igenom ens mailkorg för att samla alla sina beställningar på ett ställe. Nej tack. Usch. Att vänta med påminnelserna i appen tills man redan dragit på sig en avgift; så jäkla dåligt. De hade enkelt kunnat skicka en notis i appen “du kommer väl ihåg att det är en faktura i appen du inte tagit ställning till som går ut imorgon”, men nej, den kommer två dagar senare med en avgift.

Sedan är hela den här “köp nu betala sedan”-vågen helt förkastlig tycker jag. Köp inte om du inte har råd idag.

3 gillningar

Bra ränta på sparkontot 0.9% utan bindningstid.

Hatar att bli intvingad som kund hos klarna, när man som kund i en webshop bara har klarna som alternativ och därmed “automatiskt” hamnar i deras kundregister.
I början undvek jag webshoppar med Klarna-betalning men nu har jag vant mig och uppskattar enkelheten.

Teknade Flat capital mycket pga Klarna-innehavet.

Hatar Klarna som kund, gillar dom som ägare.
Ser dom lite som en knarklangare som gärna bjuder på första dosen… bra business/låg moral

1 gillning