Med tanke på senaste tidens ras i USA och att småbolag minskat allra mest, blir jag så klart sugen på att lägga lite pengar i fonder small/mid cap. Har dock inte hittat många alternativ, så jag tänkte kolla med er här vad som kan tänkas vara alternativ för detta. Tips på fonder mottages tacksamt.
Finns mig veterligen ingen billig fond för amerikanska småbolag. Finns en hel drös ETF:er, t.ex. SPDR MSCI USA Small Cap Value Weighted UCITS ETF - Jämför och köp börshandlade fonder | Nordnet.
Handelsbanken Gl Småbolag en vanlig rekommendation här i forumet som ger global exponering mot småbolag (och innehåller ~65% USA).
Avkastningen viktigare än avgiften i detta skede. Känns som en enorm uppsida i amerikanska småbolag när det väl vänder. 
Håller med att 10% högre avkastning är viktigare än 0.5% lägre avgift! Tyvärr är det ju svårt att veta vilken fond som kommer prestera bra, därav fokus på avgiften ![]()
Finns som sagt en hel drös ETF:er, och en del dyra amerikanska smallcap fonder.
Känns som du har FOMO…apropå känslor
Jag har haft liknande tankar nu när det pratas mycket om krasch i Usa och aktier som har tappat 50 procent och det vill man ju såklart köpa. Dock är man ju en troende indexfond investerare och tittar jag på index i Usa har de tappat fåtal procent så var kan man köpa in sin i denna nedgång? 
Netflix gick ner 22% igår (efter rapport dagen innan). Där kan du bottenfiska ![]()
Finner det märkligt att utvecklingen sista året på många av dessa är på plus…