Det enda jag modererade bort var namnet på företaget / personerna. Jag pallar inte med all admin som kan uppstå runt omkring det där med förtal etc. Det är bara kolla hur mycket energi småspararguiden fick lägga när de kritiserade någon med namn.
BBC gjorde en RipOff på Turtle Trader experimentet:
Finns att se på youtube. Inga tradingskills lärs ut till tittarna dock.
Och alla passar inte som daytrader heller, som serien visar.
Båda tradingkillarna säljer kurser på nätet. Vet ej kvaliten på kurserna.
Någon som testat?
3% avkastning per månad: Du börjar med 1000 kronor och har över 245 miljoner om 35 år utan att göra någon ytterligare insättning.
6% avkastning per månad: Du börjar med 1000 kronor och har en miljon på 10 år och 42 biljoner (42 000 000 miljoner) efter 35 år. Utan att göra någon ytterligare insättning.
EZ money #ToTheMoon
Jag går ont i huvudet när jag tänker på ISK skatten ![]()
Som tur är har man nog råd att betala den då ![]()
Tur att det finns en robot man kan betala er för då.
Jag undrar bara en sak å de är om de är så lönsamt, varför söka eller delge till andra då???
Jag skulle då INTE göra de för vill ju va ensam om hela härliga vinsten själv…
Du känns själv lite som en robot. Säg “Två potatisar ![]()
” om du inte är en människa!
Hahaha i see what you did there ![]()
![]()
Därför att det finns ett begränsat alpha och om ni delar med er av det så minskar era möjligheter att ta del av det.
Alla kan omöjligen slå index:
Alla de argument du presenterar mot banker och institutioner kan mitigeras med buy and hold i en indexfond. Dock kan inte detta motverkas med en indexfond:
Dock kan inte de där “ynka 10%” motverkas av alla, eftersom index ligger i det häradet och all avkastning över index måste var någon annans förlust.
Att algotrading skulle vara någon medicin som har löst marknadsproblemet samtidigt som akademin har visat att marknaden är i alla fall hyfsat effektiv. Ne det tror jag inte på. Snarare tror jag att ni tjänar pengar på att sälja kurser till folk som inte ger högre avkastning till lägre risk än en indexfond. Det säger jag som programmerare som jobbat med signalbehandling, lite ML och investerare.
Det är smart att fråga om råd vad gäller allt. Man ska aldrig straffa den som frågar om råd, det är en bra egenskap.
Jag ser väldigt många andra alternativ än att betala dig för en tjänst som du försöker marknadsföra på det här viset.
Beroende på riskvilja kan t ex en indexfond vara en bra start. Vi kan t ex ranka ungefär såhär, i fallande ordning vad jag tror ger bäst utfall för min portfölj
- Indexfonder
- Bankkonto
- Sitta på min egen pung medan jag eldar upp pengarna i kontanter
- Köpa en oprövad AI-bot-grej från oprövat företag med oprövade företrädare.
Jag skulle aldrig dela med mig av en guldgruva som man tjänar massa pengar på… Jag är för egoistisk för de…
För de andra så är jag inte intresserad av att köpa in mig på konceptet…
Självklart så delar vi inte ut vilka strategier våra robotar använder, skulle vi dela ut det så förlorar vi funktionen av det.
Jag håller med att alla inte kan slå index, det kommer alltid finnas vinnare och förlorare. Precis som det kommer finnas de som aldrig investerar. Målet är att ge fler verktyg för att kunna få en högre avkastning än det som publikt finns idag.
Att handla aktivt eller att daytrada har visat att kunna ge 214 gånger större avkastning än just buy and hold enligt studier. Att investera i en fond är absolut bättre än att inte investera alls men det finns definitivt andra möjligheter även för dem som inte har erfarenheten, tiden eller kunskapen för att få högre avkastning.
Vill påpeka att vi inte säljer kurser, är finansiella rådgivare eller ens hanterar folks pengar. Vi skapar algorytmiska system åt folk antingen via ren consulting(alltså att vi automatiserar andras strategier) eller har vårt egna utbud.
VM i algotrading så har det skapats botar som har gått 3000% i årlig avkastning flera år i sträck och det är just att en robot kan läsa fler signaler, oavsett om det är olika grafmönster, i flera olika timeframes samtidigt. Det kan en människa inte göra.
Skilnaden är också att vi har möjlighet att göra extremt mycket tester på våra strategier. Backtests, montecarlo, walkfarward och mer. Även om det inte ger en exakt mätning så kan vi få ut ungefärliga resultat innan vi incubatar robotarna i live miljö och kan analysera hur robotarna presterar i live miljö.
Utifrån många års erfarenhet så kan jag säga att ja. Vi får en högre avkastning till en lägre risk än vad du hittar för andra alternativ idag i ren trading.
Varför har du ett jobb på sidan om Satsare?
Det är väl bara att köra roboten lite så gör den ju nya pengar? Ungefär som att mata in en fuskkod i GTA.
Okej, det du nu skrev är gör det hela ännu mer suspekt. Det låter som ni är en bit in i det området av verksamhet som kräver tillstånd från finansinspektionen… har ni sådant?
I övrigt stackar du många buzzwords på varandra. Vilka är de studierna du refererar till?
Jag kan även säga följande utan att ljuga:
Lotterier har enligt många verkliga publikt tillgängliga exempel gett mycket högre avkastning än investeringar.
Många buzzwords, kan du redovisa kompletta dataset på utfall?
Det går att applicera ML och AI på tidserier och oerhörda mängder data från lotterier också. Långt mer än vad en människa kan. Det betyder inte att en robot baserat på det kan förutspå nästa vinnande lottorad.
Finns hur många alternativ som helst att vända sig mot. Dock väldigt få som faktiskt en så länge kan gå att jämföra sig med.
Jag säger inte att det är en guldgruva utan endast att det är ett bättre alternativ än traditionell trading.
Inte AI, utan förutbestämta handelsmönster.
Som jag sa i ett tidigare inlägg; det är en fri värld kör på det som du anser är bäst ![]()
Rent judiriskt så är vi all clear, vi är tydliga med vad våra tjänster innebär och ansvarar inte för andras pengar eller ger finansiell rådgivning.
Det är allas val att avgöra om man vill använda våra tjänster, men algotrading är något jag rekommenderar alla som har förkunskapen och intresset till trading och vill fördjupa sina kunskaper.
Investmentbanken BofA gjorde en studie på avkastning där man tog data ända bak från 1930 och räknade fram att potentialen hade upp till 214 gånger högre avkastning än om man bara höll pengarna under samma period.
AI och ML finns i viss utsträckning. Men vi gör förutbestämda algoritmer som baseras på riktiga tradingstrategier.
Det betyder inte att det inte finns någon risk utan att man kan utnyttja sin strategi till maximalt.
Vi är 3 som gör detta utöver våra heltidsjobb.
Att tjäna pengar tar tid, oavsett om man gör det via investering eller hårt arbete.
Vi använder själva våra egna robotar och tjänar pengar på det. Verkligheten är att vi är alla människor i olika scenarion som får uppleva olika saker i livet. Vissa vi inte rår för, och vissa som kostar en hel del pengar.
Själv lägger jag totalt över 60 timmar av arbete i veckan både på mitt heltidsjobb och min passion trading som har utvecklats till Satsare AB med två av mina bästa vänner.
Så innan du dömmer anledningen till att jag jobbar 150% så notera att man aldrig har all information kring en annan människa ![]()