Ja, det kan nog bara fiffigt… I den mån man har en inköpslista vilket jag sällan har. Jag brukar ha det i huvudet och sen går jag runt i butiken och plockar på mig saker jag antingen ser att vi behöver eller sådant som är extra bra pris. Samma sak gäller det motsatta. Om vi tex har slut på äpplen och affären jag är i har dyra och/eller risiga äpplen får vi helt enkelt klara oss utan äpplen ett tag. Jag är flexibel helt enkelt.
Sen finns det ju även sådant som verkligen behöver inhandlas men sådana basvaror brukar hålla ganska stabilt pris och inte variera då mycket mellan butiker. Det kan tex vara mjölk, skinka, pasta, grädde, fil, bröd osv.
Jag tror slaget om att handla billigt handlar om vissa lite dyrare varor man kan spara mycket via erbjudanden, tex kött, fisk, ost, smör, toapapper, vissa frysvaror, kaffe m.m.
Att köpa ost för 59-69 kr per kilo istället för 100 blir ganska mycket pengar om man käkar mycket ost. Vi har konstant flera kilo ost i kylen så det blir aldrig akut. Fyller på när lagret börjar sina och när jag råkar stöta på bra erbjudanden.