Utköpt - vad gör jag nu?

Jag gissar att du från högt tempo kommer ha svårt att skapa en vardag som kännas meningsfull enkom genom hobbies, månad efter månad, i ett vad jag förstår relativt tomt hem.

Sägs så klart utan att veta något alls om dig mer än vad du skrivit här.

Jag hade reflekterat över ev kursändringar i karriären och direkt börjat söka efter nästa jobb, men passat på att vila under tiden. Hittar du ngt har du ju alltod valet att tacka nej om du mot förmodan inte är redo. Om utköpet berodde på ngt som hade med mig att göra hade jag även funderat på om det finns någon lärdom att ta till mig eller jobba på.

1 gillning

Är i likande sits men har bara 5 månadslöner. Jag går hem från jobb om en månad och har fortfarande inte bestämt mig vad jag ska göra :face_with_spiral_eyes:

2 gillningar

Hej,

Liknande sak hände mig för 6 år sedan. Såhär i efterhand var det något av det bästa som hänt mig!

Jag började omedelbart att träna. Mest för att jag tycker om det och för att jag hade tid. Dessutom skapade jag en (nästan) daglig rutin kring träningen. Du har ju hundar, så rutin kommer du att få hur du än gör :sweat_smile:

Efter någon vecka av funderande sprang jag på en bekants fru, som tyckte att jag skulle vikariera som mellanstadielärare på hennes skola, så det gjorde jag i 6 månader. Supernyttigt, framförallt för att jag insåg vad jag inte ville göra resten av livet, även om jag trivdes.

Samtidigt, men utan stress, sökte jag jobb. Bestämde mig tidigt för att jag ville byta bransch. Precis som du så har jag alltid jobbat dygnet runt, alltid varit tillgänglig. Tänkte att ett karriärbyte skulle ändra på det.

Från att ha varit chef över 200 anställda blev jag nu säljare. Den bransch jag hamnade i visade sig ha mycket sundare värderingar än i min tidigare bransch. Och företaget hade superhärliga medarbetare. Trivdes som fisken i vattnet. Balansen mellan arbete och fritid finns i kulturen. Dock visade det sig att jag vill jobba mer än de flesta andra, så jag blev snabbt en nyckelperson, som fick dra ett tungt lass - något jag verkligen trivs med. (Dock dröjde det ett par år innan min lön kom ikapp min förra lön, men det var det verkligen värt).

Mitt råd, som inte alls behöver vara rätt för dig, är att ta tillfället i akt och pröva något nytt. Omdefiniera vem du är - och du kommer att bli stolt över vad du kan åstadkomma när du ger dig fan på det!

Lycka till!

1 gillning