Utmaning: Köp inga kläder 2024. Vågar du dig på ett köpstopp?

Grymt jobbat - välkommen i tråden!

1 gillning

:joy: Det hade jag lätt kunna då jag Absolut inte gillar att shoppa.
Men går på många konserter så det blir svårt för mig med band merch att inte handla där eller på festivale.
Var typ 3 år sedan jag handla de kläder sist i butik till mig och nätet är uteslutet

1 gillning

Kvar i tävlingen.

2 gillningar

Jag handlade så mycket bandtröjor på 90-talet att de varar till min död tror jag. :sweat_smile:

1 gillning

Att virka egna hårsnoddar räknas inte va? :wink:

1 gillning

Knappast. :smiley:

Det är inte ett köp och det är tveksamt om det ens kan klassas som ett plagg.

2 gillningar

Går de inte att reparera?

De är redan tejpade, men nu börjar även sulan bli nertryckt 0.5 cm mer på höger sida av skon. Inte optimalt för min felställning. Försöker hitta nya skor, men det kan ta månader, så kanske ligger bra till i utmaningen. :wink:

Men sämre i fothälsa. :see_no_evil:

Vilken tur, då kan jag virka många. 🩷

Inget en skomakare kan byta då? Fast är det dåliga skor är det inte värt det.
Köp riktigt bra och dyra skor som går att underhålla.
Gärna second hand.

Jag har opererat min fot 13 gånger, behöver skomodeller som oftast inte ens finns i butiker i Sverige. Tro mig, finns inga skor på loppis som passar min felställning.

Men är stammis hos min skomakare, men alla skor går inte rädda eller anpassa, tyvärr.

2 gillningar

App-app-app, vid för många kan de länkas till ahlsduk och klassas som plagg. Proceed with caution :joy:

1 gillning

Om du har en riktig skomakare (mästare) så skulle du nästan låta hen göra ett par skor från scratch till dig.

Har redan frågat, men han kan inte skapa den dämpning och mjukhet i kombination med stadga som min felställning, nervvärk, svullnad och värk kräver. Har även googlat online, finns inga skomakare i världen som gör den typen av skor. Tyvärr.

Jag har levt med min fot sen 2003, jag vet vad som funkar och inte. Tyvärr görs inte många skor överhuvudtaget som passar.

2 gillningar

Halsduk virkade jag för 3 år sen. :heart:

Januaris utgifter är sammanställda, resultatet för klädkontot var 580,47€, varav 0€ gick till @Esko

3 gillningar

Försök 1 av onlineskor misslyckades, nytt försök på g! :crossed_fingers:

3 gillningar

Man varför ska man det? Har man inte råd att köpa handskar är det väldigt illa.

1 gillning

Helt enkelt för att få mer funktionella händer och minska problemen med att frysa om händerna i allmänhet. Öka sin flexibilitet i klädval. Många behöver ständigt och jämt ta av och på sig kläder för att de fryser eller blir för varma. Minska behovet av många olika handskar för olika väderlekar. Anledningarna är många om en vill, men finns säkerligen lika många anledningar att köpa 10 olika sorters handskar för olika tillfällen och väder om en vill det.

Köpte ett par badbyxor för 10$ för att kunna nyttja hotelpoolen… Är jag ute ur utmaningen eller räcker det med en varning?