Utmaning - köpstopp gällande kläder under 2026

Det låter intressant. Jag är med!

2 gillningar

Nu tänker du tvärtom. Kategorierna är baserade på utgifterna. Finns inte utgiften så behövs inte kategorin.

Din sladdkategori ligger säkert högt upp i utgiftstoppen, ihop med bolån och glass. :sweat_smile:

Kul!

Och välkommen till forumet. :smiley:

1 gillning

Blev rättad av en elektriker för ett gäng år sedan när jag frågade om att dra en ny sladd i hemmet. Han sa “Det heter kabel. Sladdar gör du med bilen”.

Så frågan är hur många bredställ du gör med bilen om dagarna. :smile:

5 gillningar

Jag brukar säga att de som inte kan nåt om el säger “sladd” och de som kan något säger “kabel”. :nerd_face:

F ö finns ju termen “sladdställ” också, som tenderar att handla om kabel (ofta nätkabel) med (minst) en färdigmonterad kontakt i änden.

TIllbaka till kläderna. :t_shirt:

3 gillningar

Hade tänkt att ersätta min goa hemmatröja med en ny i år. Om jag minns rätt är den 29år gammal. Ett under att den hållt så länge, men det är å andra sidan en Champion. Kanske ska höra med sambon om hon på nytt kan försöka fixa där den börjar ge sig. Annars bör det inte vara helt omöjligt att klara sig under 2026 utan inköp. Inte helt koll på status för vår och sommarskor dock, men ska iaf göra ett ärligt försök.

1 gillning

Ouff.. sommarskor.. har ett par nya, vita såklart.. Men använder dom på vintern med. Får väl bli att tvätta dom i blekningsmedel.

Jag är på i en light-version. Måste köpa vintersko - skulle köpt i fjol (max 5 saker under året) men fick skicka tillbaka dem för de var inte sköna. Nu ska det bli 2 par men det är nog allt

1 gillning

Akternativt så kan du annars byta till dig ett par eller önska dig i present?

Utmaningen är väl just “inköp”, dvs själv använda pengar?

edit: hmm inser att jag ska vara strategisk med min stundande födelsedagsönskelista.

4 gillningar

Smart! Gillar att det gått 5 dagar och vi redan tänjer på reglerna =D

3 gillningar

Blev just klar med en stickad tröja. Har jag redan förlorat utmaningen eller ska man räkna garn i kategori hobby.

1 gillning

Jag skulle ge dig godkänt om du satte det på hobbykontot. :joy:

1 gillning

Bara köpt två underkläder, så tror jag är med fortfarande. :blush:

1 gillning

Köpte en ny fin mössa då den gamla hade fått hål och ett par läderhandskar då jag endast hade ett par skidhandskar. Inget mer än så länge

Jag är på! Målsättning:

Ifjol hade jag “max 5 fabriksnya”, i år ska jag testa köpstopp för fabriksnytt (Underkläder räknas ej)

Enstaka genomtänkta secondhand-köp kan göras om särskilda behov uppstår

2 gillningar

Jag är på! Men vad är det för regler i år? 5 nya plagg men ok att köpa second hand?

1 gillning

Men väljer sin egen nivå, men nyköpta icke-underkläder verkar väl de flesta vara överens om. Själv kör jag hardcore med nolltolerans.

3 gillningar

Kul grej! Det enda plagget jag regelbundet adderar till min garderob är finisher-tshirts från diverse obskyra ultralopp, men det brukar man få vare sig man vill det eller inte.

1 gillning

Jag hänger på! 2025 var inga problem men nu börjar favorittröjorna ge vika. Kommer gräva fram det jag sällan använder - och börja använda det :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Determination! :flexed_biceps::grinning_face::+1: