Hej! Jag är utbildad sommelier och har ett eget AB. Jag erbjuder vinprovningar och utbildningar mm. Det handlar mycket om att sälja min tid och då kvällar och helger. Jag jobbar även på restaurang vilket också innebär att jag säljer min tid.
Det jag skulle vilja ha hjälp att tänka kring är: Hur tjänar jag pengar när jag sover som inte innebär att jag säljer min tid som någon slags vinkonsult?
1 gillning
Svårt att få folk att betala för distans-kunskap som de tror att de kan hitta gratis på nätet. Och ibland även kan det
Det jag skulle kunna tänka mig att prenumerera på är en “wine pairing”-app där det för varje maträtt gavs alternativ man klickade i tex i pris som billigt/medel/dyrt, senaste småsläppet och kanske “oväntad kombo”. Man skulle dels kunna söka mat o få upp vin men även vin och få upp mat. Gärna gjord så att den var länkad till systemets sida så att jag enkelt kunde kolla om en förslagen flaska fanns inne eller kunde beställas.
Inser att detta nog skulle kräva att slår dig ihop med någon app-makare och jag vet inte om det finns tillräckligt med pengar i det och än mindre att dela på två
Tack för hjälpen. En sådan app skulle jag också vilja ha.