Alltså att värmaren är igång. Det är den dock inte.
Den går heller inte att stoppa.
Jag har,
Loggat ut appen, ingen skillnad.
Installerat om appen, ingen skillnad.
Haft bilen inne på felsökning hos Volvo, värmaren fungerar via timer via start genom displayen i bilen. Inget fel på själva värmaren alltså, enligt Volvo.
Uppdatering mjukvara i bilen i samband med service, ingen skillnad.
På Volvo testade dom att nolla kopplingen mellan appen och bilen, så jag var tvungen att koppla ihop bilen med appen igen. Ingen skillnad.
Installerat appen på en annan telefon och loggat på med mitt konto, ingen skillnad.
Det är en bugg i appen. Knappen säger ”Stoppa” när det borde stå ”Starta”. Det har varit så i flera månader, märkligt att de inte släppt en appuppdatering, de har ju haft tid på sig… Om du trycker ”Stoppa” så borde värmaren starta.
Jag har haft oncall sedan 2017 och det är lite upp och ner, men överlag fungerar det bra. Supporten är i princip obefintlig. Det kan gå veckor efter en buggfix innan den är igång igen.
Om du har otur så kan det vara VCM modulen som har problem. Vanligt med defekta VCM moduler i just V90. Min lokala volvo verkstad bytte ut min VCM modul utan kostnad pga. problemen jag hade med en begagnad V90. Hade jag åkt på att betala för en ny modul + byte hade det landat på mellan 15-17K kr. Sen kan jag bara hålla med tidigare i tråden att mjukvaru underhåll från volvos sida kan bli markant bättre.
Hade liknande problem med min V40 ett tag, den ville inte ansluta till bilen alls. Det var inte förens jag låste bilen med appen som dem börja prata med varann igen. Bilen va låst. Det har hänt en gång efter i vintras, antagligen för att jag inte använt appen på länge och startat värmaren. Sämsta appen på planten och deras kundservice är obefintlig. Tur det är gratis ett tag till