Instämmer, menade dock att tidigare var forumet förknippat för mig och många andra en hög grad av oseriöshet samt haussning, på så vis så var det nog ökänt för många, inklusive mig.
Vad de gör just nu är ju en helt annan historia, väldigt fin sak egentligen. Har sett många trådar med tankar om att starta upp välgörenhetsprojekt med vinsterna från Gamestop på WSB, många som vill skänka till olika soppkök och andra välgörenhetsorganisationer.
Skulle det ju säkert kunna vara, detta har ju blåst upp till en så otrolig storlek.
Jag vet att Blackberry har varit rätt omtalade i wsb, Express har jag faktiskt inte sett så mycket. Dock så är det inte omöjligt då det är så många inlägg i wsb att man inte ens hinner läsa någon större del
Noterade även att det nu finns 4,22 miljoner medlemmar i wsb, någon får gärna rätta mig om jag har fel men tror det var ungefär hälften igår vid samma tid.
Är det något som skadar trovärdigheten hos systemet så är det snarare att hedgefonder kan blanka och i princip förstöra företag vilket resulterar i att folk förlorar sina jobb. Jag anser att en sån här rörelse som ger dessa hedgefonder på fingrarna är 100% berättigad.
Med det sagt så är det ju omöjligt att säga vad detta får för följdeffekter, det skulle ju kunna drabba gemene man negativt, vem vet.
Om vi ska vara lite seriösa så förstår jag din farhåga och håller delvis med. MEN, det som kommer vara en positiv effekt här är att hedgefonder och andra som har haft mer eller mindre fritt spelrum kommer att tänka sig för både en och två gånger innan de agerar. På ett sätt visar det här faktiskt att marknaden är effektiv och att för varje kraft så finns det en motkraft.
Det som kan hända (eller håller på just nu antar jag?) är att dessa hedgefonder dumpar många av sina långa positioner för att täcka kostnaderna för sina korta, och då kan det bli en sättning i marknaden. Skulle dock klassa det som köpläge.
Både ja och nej. Har du läst t.ex. Flashboys? Eller känner du till PFOF (Payment for order flow)? Det är sådana saker som hedgefonder sysslar med som jag inte tycker är rätt.
Ser just nu i skrivande stund att aktiekursen för GME är uppe i 417 USD, man kan ju undra hur långt det kan gå. Många har tydligen lagt säljordrar på 420.69 USD , otroligt spännande detta.
Det kan man ju definitivt säga, det om något hade nog haft större påverkan på världsekonomin när industrier måste ha tag på silver när det är helt ur-ballat
Det sägs ju att silverpriset manipuleras till en extrem grad av banker som JP Morgan som just kortar priset med papper och köper på sig fysisk metall samtidigt. Dessa skulle man vilja klämma åt till den grad att detta upphör.
Är HELT GRÖN, investerar på LYSA och lite på SAVR, råkar äga lite AuAg fonder, vart kan jag se live om den där reddit tornadon träffar silverbranschen?