Det stämmer nog att centralbankernas valutor kommer förbättra situationen. Tror det är lite långsökt att de gör av med charge backa, vilket kommer ligga kvar som en kostnad som försäljare får äta. Men vi får se om det blir så.
Även världens mäktigaste länder som USA och Kina kan inte förhindra krypto transaktioner, vilket är något alldeles unikt. Och det är ju sannerligen värdefullt.
Även om jag ser ett värde i Wikileaks,
så vet jag inte all information bör läckas.
Om man kan avslöja skojare och ekonomisk brottslighet är det bra.
Krigsbrott tjänar alla på att det avslöjas.
Men skall man läcka försvarshemligheter bara för att man kan?
Terrororganisationer älskar om de kan ta emot obegränsade donationer anonymt.
I länder där det finns censur och är diktatoriskt kan jag tänka mig att det kan behövas anonymitet, men de länderna är väl de första att förbjuda det. I Belarus har de inte bara censur, de stänger internet. Då får man ha en kryptocoin som fungerar utan internet.
Absolut, jag tror man ska glömma bort idén om att något är bara bra eller bara dåligt. Varenda teknik från bilen till internet har ju haft negativa effekter, och likaså även krypto.
Ja det är svårt om de verkligen lyckas stänga ner hela internet.
Rent teoretiskt kan man ju bygga system som överför transaktioner över radio eller satellit eller liknande. Allt som behövs är att någon utanför landet vidarebefordrar meddelanden till/från krypto noder.
I tried to make a payment to the hosting company for my server lease in Finland. My account wouldn’t work. I went to my PayPal info page which displayed a large vertical banner announcing my permanent ban. They didn’t attempt to inform me via email or phone—just the banner.
Way back in 2011 they did this to me. My marketing agency had been running most of our customer payments through PayPal for several months, and we were growing fast. At some point they took the $50K we had in the account and froze it for 180 days with no recourse, claiming it was to protect against charge backs (despite us never having a single chargeback).
och
Had a 15 year old Paypal business account (parent started it and I took it over ~7 years ago) and last year they shut it down because I, as the new owner, was not 18 when the account was created. Nothing from the support but “computer said you bad, nothing we can do”.
Det här borde inte vara en överraskning, för PayPal har agerat så här i decennier och det finns många historier om hur företag, både nya och gamla, har gått under när de råkat ut för det här.
Om du tar emot krypto direkt, så kan du inte råka ut för det här.
Dvs PayPal blockade denna transaktion för att i meddelandet innehöll den ordet “Persian”.
Precis, äter man på persisk restaurang så är man ju lite skum i vart fall.
Sedan är det märkligt vilket liv det blev på EU-politikerna för att USA avlyssnade dem. Har man rent mjöl i påsen borde det väl inte vara något problem
Behöver ju dock inte ha något med att han är Tor-anhängare att göra, Tor stöds ju bland annat av stater (inkl. den svenska) genom ekonomiskt stöd etc. Kan ju lika gärna vara något annat han inte berättar om.
Är väl argumentet som ofta förs fram när utökade befogenheter till polisen för avlyssning diskuteras. Bra exempel när det går bra att utsätta andra för avlyssning, men inte vilja utsättas själv.
Det är väl en jävla skillnad på avlyssning av sina egna medborgare i brottsbekämpningssyfte och på främmande makt som avlyssnar andra suveräna staters regeringschefer m.fl?
En av de stora fördelarna enligt mig är att du kan göra stora överföringar till en väldigt låg kostnad. Samt att det går mycket snabbare än att göra traditionella banköverföringar.
Lightning Network kan du söka på. Det är en lösning som tar bort många av de nackdelar som Bitcoin har.