Vad är rikedom i enskilda ord eller meningar?

Happy wife, happy life.

1 gillning

Ett rikt liv kan ju vara rikedom, det är poängen. Att stirra sig blind på enbart ekonomiskt välstånd är inte nödvändigtvis att se rikedom.

Absolut, det var ju det som var min poäng, att frågan inte går att svara på om man inte vet context, finns många olika typer av rikedom:

Ekonomisk rikedom, Materiell rikedom, Hälsorikedom, Kunskapsrikedom, Social rikedom,“Tidsrikedom”

Många kan nog tänks sig att byta någon typ av rikedom enligt ovan :slight_smile:

2 gillningar

Ja… och hälsorikedom smäller högre än att slippa skriva inköpslista, tycker jag iaf. Just mataffärshoppingkommentaren kändes därför lite banal.

Men med nya inlägget håller jag med betydligt mer.

1 gillning

Håller också med om att jag nog värderar min fysiska och psykiska hälsa utöver allt annat, men jag anser mig inte vara “rik” på den.

Synpunkten kring mataffären handlade mest om att du inte behöver vara miljonär för att kunna handla i en affär utan budget, vilken som helst medelklass med två arbetande vuxna kan gå till närmaste ICA och handla fint kött om man känner för det. För mig var det något som var helt omöjligt under min uppväxt där det middagen ofta bestod av några knäckemackor.

2 gillningar

Bra med perspektiv ja! :grinning::+1:

Vi tillhör alla de rikaste procenten på planeten bara genom vår hemvist.

2 gillningar

Skulle beskriva det som ”Frihet & Trygghet”

4 gillningar

God hälsa
Tid med de man älskar
Funnit arbete som man brinner för
Fred
Självinsikt
:pray:

2 gillningar