Vad får dig att trivas på jobbet?

Tänker du på passiva inkomster? Vilka jobb går att göra 100 procent hemma? Jag skulle gärna få pengar av eget kapital och bara jobba med ideella projekt.

Tänkte främst på lön från förvärvsarbete. Mitt jobb som ingenjör går att göra helt på distans, tyvärr så anser ledningen att vi måste vara på plats ett par dagar i veckan.

En bra fråga. Jag har trivts väldigt bra på alla jobb jag haft hittills. Att organisationerna i perioder varit kaos, chefer saknats och ledningen i övrigt varit oduglig har inte påverkat min trivsel i någon större grad. Jag anpassar mig och gör vad jag kan utifrån de förutsättningar som finns. Det är även väldigt roligt och stimulerande att vara med och utveckla krisande verksamheter till det bättre.

Jag trivs med att ha (för) mycket att göra, men är samtidigt väldigt tydligt med vad jag faktiskt mäktar med och hur jag väljer att prioritera uppgifterna. Det brukar vara uppskattat hos cheferna.

För att svara på frågan: trevliga kolleger och att känna mig uppskattad ger goda förutsättningar för att jag ska trivas :slight_smile:

1 gillning

Slippa övertid och slippa ansvar, över andra än mig själv, bestämma över min egen tid, lite möten och möjlighet att jobba hemma.

Trevliga kollegor som gör vad de ska.

1 gillning