Vad firar du/ni idag? đŸ„ł

Jag brukar försöka avhĂ„lla mig frĂ„n att fira finansiella framgĂ„ngar (eftersom vĂ€rdet kan ha sjunkit nĂ€sta vecka) men idag kĂ€nns det Ă€ndĂ„ lite extra; tjĂ€nstepensionen (som Ă€r resultatet av mĂ„nga Ă„rs egenföretagande) sprĂ€ckte 5-miljonersgrĂ€nsen. ÄndĂ„ skönt att falla tillbaka pĂ„ som kommunalt anstĂ€lld. :partying_face:

6 gillningar

Idag glÀds jag med en kollega som har haft det vÀldigt kÀmpigt under lÄng tid. BÄde med ekonomin och med hÀlsan. Personen kommer nu snart att fÄ ett arv sÄ pass stort att bÄde bostad och bil Àr aktuellt. SÄ glad för hens skull, sÄ som hen kÀmpat! :blush: :hugs:

12 gillningar

VĂ€rt att firas med chokladmuffins! :face_savoring_food::partying_face:

4 gillningar

Firas det bör
 med chokladmuffins, ja! :cupcake:

1 gillning

Att jag inte gick och pantade burkar, köpte Àgg och pÄ vÀgen hem tappade Àggen.

Firar ocksÄ att ena portföljen gick upp ca 10% denna veckan.

1 gillning

Firade med en Cloetta Sport lunch till kaffet pÄ jobbet alldeles nyss. Det var en gratisgÄva frÄn LIDL.

Firar att det tog 22 mÄnader att skrapa ihop 500.000kr pÄ ISK. Sambon har lite mindre. Slutet av juli borde vi nÄ 1 miljon tillsammans. I januari 2026 rÀknade vi med att nÄ 1 miljon i december 2026. Det gör inget att det gick snabbare Àn berÀknat.

NÀsta 500.000kr ska jag nÄ inom 19 mÄnader. AlltsÄ en miljon pÄ ISK december 2027. Hörs dÄ!

4 gillningar

Efter mer Àn 6 mÄnaders vÀntan har vi fÄtt vÄr Àggdonator och ska pÄbörja processen för att jag ska kunna bli gravid efter sommaren.

14 gillningar

Idag startade vi vÄrt 10 Ärs jubileumsfirande tillsammans med trevlig middag pÄ Sjömagasinet! Nu vet förvisso inte min bÀttre hÀlft om det men det blir ett firande hela sommaren med mÀngder av överraskningar, aktiviteter och fÄdagarsresor fram till slutet av augusti!

9 gillningar

Maxade min första maskin pÄ gymmet.:flexed_biceps: :partying_face: Hip Thrust-maskinen blev slaktad! :smiling_face_with_sunglasses: Firar med en stoooor skÄl glass :ice_cream::smiling_face_with_three_hearts:

3 gillningar

Att vi fick veta att vi fÄtt 6 Àgg av vÄr Àggdonator och att alla blev befruktade. FÄr veta pÄ onsdag om nÄgra kan frysas ner.

6 gillningar

Firar

 Ă€ven om det Ă€r bĂ„de glĂ€dje och sorg. Att allt Ă€ntligen Ă€r klart efter 9 Ă„r. Nu Ă€r man pĂ„ sjukersĂ€ttning. Pension sĂ€krad till 3-7 miljoner vid 67. Kan teoretiska spendera 70-80 000 om Ă„ret utan att behöva tĂ€nka mer pĂ„ att spara till framtiden. SĂ„ Ă€ven om det Ă€r nĂ„got negativt. SĂ„ har man sin framtid tryggad. Slut pĂ„ oro efter ett helt liv av det. Kan Ă€ntligen koppla av efter 35 Ă„r av svĂ„righeter.

9 gillningar

Att elstödet har kommit, 103 kr fick jag!

3 gillningar

Nationaldagen! :partying_face:

5 gillningar

Firade med att swisha en firarpeng till plastdottern som tog masterexamen i statsvetenskap idag. Ger förhoppningsvis större glÀdje med att snabbt försvinna frÄn hennes konto Àn att pengen stannar pÄ mitt.

3 gillningar

Vi firar att vi Àr fantastiska.
Vi firar att vi Àr vÀrdefulla.
Vi firar livet som Àr en gÄva.

VSOMM

Firar (lustigt nog) Àven jag att jag precis fÄtt besked att jag blivit beviljad sjukersÀttning pÄ heltid.

NĂ€stan 2 Ă„r av utredningar och konstant oro tog det. Äntligen kan jag fĂ„ slappna av.

Inte konstigt kanske att jag somnar Àven i soffan numer. ^^

5 gillningar

Barnen Àr glada, frun med, alla har hÀlsan och vÀdret Àr bra. Första dagen pÄ semestern.

SvÄrt att se att livet kan bli bÀttre. Firas med att tÀnka extra tacksamma tankar.

2 gillningar

Sonen fick besked idag att han har jobb direkt efter studenten, det tycker jag Àr vÀrt lite firande!!

5 gillningar