Vilken hÀrlig kÀnsla det mÄste vara, Grattis!
![]()
16 dagar kvar nu -jobbar 4 stycken 4 dagars veckor i AUG
5 augusti nytt ATH pÄ Lysa 1911:000 tjoho! Hittils i Är plus 140:000
Jag firar att sambon och jag uppnÄtt vÄrt FIRE-number nu med rÄge, Àven rÀknat pÄ det mest konservativa SWR-uttaget (2.7%). ![]()
Planen Àr att vi slutar jobba under 2028, och flyttar till Sverige i slutet pÄ 2029. Woohoo! Fasiken vad roligt det ska bli! ![]()
Jag har 1.5 Är kvar tills jag lÀmnar in uppsÀgningen pÄ jobbet. Fy fan vad gött. ![]()
Jag, nĂ€r de undrar pĂ„ jobbet om jag inte kommer sakna arbetet: âJa ÄÄh vad jag kommer sakna Teams-möten, compliance checks och performance reviews.â

IgÄr firade vi min frus nya jobb!
Förutom att hon verkligen vill jobba med de arbetsuppgifterna sÄ blev det ett lönelyft pÄ nÀstan 10k, vilket Àr fantastiskt roligt!
Detta samtidigt som vÄra barn börjar stÄ pÄ egna ben och Àr pÄ vÀg ut ur boet för att vÄr ekonomiska situation börjar gÄr frÄn helt ok till riktigt bra!
Idag firar jag att jag har varit och röstat och kÀnner mig tacksam för att jag bor i detta fina demokratiska land, dÀr man fÄr rösta och att Àven min röst Àr av betydelse.
Jag postade min röst hÀrifrÄn utlandet och tÀnkte samma sak.
Jag kÀnner mig alltid lite stolt över Sverige nÀr jag tÀnker pÄ hur man automatiskt registreras i röstlÀngden och fÄr röstkort, att det Àr sÄn sjÀlvklarhet och lika för alla. I andra lÀnder trixas det ju massa med röstlÀngder och voter suppression och allt möjligt. SÄ dÀr tycker jag Sverige Àr fint.
TÀnkte samma idag nÀr jag förtidsröstade! ![]()
![]()
Jag firar min sista arbetsdag (i alla fall min sista arbetsdag som anstĂ€llt âlöneslavâ) idag.
KĂ€nns bĂ„de fantastiskt och lite vemodigt. Alla mina arbetsgivare, arbetsplatser och arbetskamrater, ja tom chefer har varit bra men nu Ă€r jag i nĂ„n mĂ„n en friare man Ă€n jag var innanâŠ
![]()
nej nej jag kommer sakna att sitta i grupp och diskutera hur vi skall kalibrera Performance Reviews sÄ det blir rÀttvist ![]()
Ja du vet hur roligt det Àr med sÄnt. Sitta och kolla av 160 compliance controls enligt femtielva baselines. Skriva self-evaluation (som skrivs av AI). Ja ack sÄ givande, otroligt att folk vill sluta jobba ![]()
Ja, det kanske man skulle fira lite hÀr ocksÄ. Minsann ligger det ett brev frÄn Valmyndigheten och skrÀpar hÀr hemma ocksÄ.
Ăr det en enkel process att poströsta utomlands alltsĂ„, typ bara att skicka det med posten? Pinsamt att erkĂ€nna att jag inte öppnat brevet och inte heller röstat pĂ„ typ 20 Ă„r. Men svensk politik kĂ€nns rĂ€tt avlĂ€gsen. Utan att bli för politisk dock sĂ„ har jag förstĂ„tt att det blivit lite svĂ„rt att Ă„tervĂ€nda till Sverige och ta sin utlĂ€ndska familj med sig sĂ„ jag kanske borde undersöka vart partierna stĂ„r i den frĂ„gan och sedan skicka in en röst. Och sen fira med det nĂ€rmsta man kan komma Sverige hĂ€rborta, en vit portionssnus som numera finns att köpa lite överallt!
Jag har poströstat frÄn utlandet de senaste 2 valen och det Àr inte sÀrskilt komplicerat, gÀller bara att lÀsa instruktionerna noga sÄ att man lÀgger i alla papper i rÀtt kuvert i rÀtt ordning + ha 2 personer som bevittnar pÄ röstkuvertet, de behöver inte vara svenskar. Porto fÄr man bekosta sjÀlv.
Jag har inte heller superkoll pÄ politiken i Sverige och som utlandssvensk pÄverkas man ju i inte sÄ mycket av vilka som kommer till makten (förutom kanske i pensions- och skatte-relaterade saker och immigrations-frÄgor ifall man ska flytta hem).
Men det kÀnns ÀndÄ bra att dra sitt strÄ till stacken. Nu ska ju jag flytta hem 2029 sÄ den regeringen som vÀljs nu kommer faktiskt sitta dÄ, vilket motiverar lite extra.
Jag firade med en liten prinsesstĂ„rta. Schweizarna Ă€lskar âSchweden-torteâ och man kan köpa den i enportionsbĂ€gare i mataffĂ€ren hĂ€r, himla lyxigt ![]()
Livet.
En gÄva.
Tack.
Hur man ignorerar medlemmar pÄ RT för alltid.
Fantastisk funktion ![]()
Jag röstade hÀromdagen pÄ konsulatet i landet dÀr jag bor men firade inte nÄt speciellt dÄ sÄ jag firar med dom som firar idag. Och hÄller med och Àr tacksam över att Sverige kÀnns superpÄlitligt nÀr det gÀller röstning och allmÀnna val.