Vad firar du/ni idag? đŸ„ł

HÀr fick ocksÄ se norrsken samt ett rejÀlt stjÀrnfall! Mycket hÀftigt! :grinning:

5 gillningar

Firar att jag Àr Ànnu en mÄnad nÀrmare 100% pension och att jag har tagit tag i att börja skicka in ansökningar för att lyfta pension frÄn alla berörda instanser.

Merparten gick att ansöka via inloggning med bank-ID men en del institut lever kvar i papperstrĂ€sket

Börjat med de institut dÀr mina största belopp finns sÄ de kickar igÄng utbetalning i tid. Ansökningar ska göras 3 mÄnader innan aktuellt pensionsdatum sÄ jag Àr ute i god tid! Stort tack till Min Pension och deras sammanstÀllning! OvÀrderlig hjÀlp för en virrhjÀrna med kognitiva problem.

8 gillningar

PÄ onsdag Àr det Vinylskivans dag! :slight_smile: Jag kommer spela för fullt dÀr hemma. @angaudlinn en dag för dig med va? :slight_smile:

4 gillningar

Varje dag Àr vinylskivans dag! :partying_face:

5 gillningar

Att jag idag kompletterat min nya LG OLED77B36LA med en ny reciever ONKYO-TX-NR6100.
:100: :partying_face:

https://www.hembiobutiken.se/produkter/tv-apparater/77-tum/364320-lg-oled77b36la-77-tums-4k-oled-smart-tv/
https://www.hembiobutiken.se/produkter/forstarkare/av-receiver/356420-onkyo-tx-nr6100-72-kanals-av-natverkreceiver/

1 gillning

Trodde vÀl nÀstan det :joy: Jag spelar tyvÀrr inte pÄ min varje dag. PÄ förmiddagarna vill jag ha det tyst och lugnt och pÄ kvÀllarna Àr jag pÄ jobbet och dÀr finns varken skivspelare eller tid för det. DÄ blir det sotify i hörlurarna men lyssnar inte pÄ musiken pÄ samma sÀtt som nÀr jag spelar skiva hemma.

Men pÄ helgerna gÄr skivspelaren varm :slight_smile:

3 gillningar

Hemjobb (som sker ibland) Àr guld. Jag har hunnit 5-6 plattor idag. :smiley:

4 gillningar

DÄ fÄr man lite naturligt avbrott i jobbet ocksÄ nÀr man behöver resa pÄ sig för att vÀnda eller byta skiva :slight_smile:

4 gillningar

Firar att det Àr torsdag kvÀll vilket innebÀr sista arbetspaset för veckan och nu jobbar jag inte förrÀn pÄ tisdag nÀsta gÄng :smiley:

6 gillningar

Idag firar jag/vi LIVET. Att jag fick behĂ„lla det. Opererades akut för tarmvred den 6/11 (gĂ„r inte att beskriva smĂ€rtan i ord). Förstod pĂ„ kirurgerna att det var rejĂ€lt allvarligt och att tjocktarmen var ”sprickfĂ€rdig”. ”Om jag vĂ€ntat lite till” Ă€r en skrĂ€mmande tanke. NĂ„vĂ€l, allt gick bra. Tjocktarmen Ă€r nu 50 cm kortare. Sex dagar senare fick jag hög feber, som efter noggranna undersökningar visade sig vara covid. :stuck_out_tongue: NĂ€r jag tillfrisknat gick det sex dagar sedan fick jag hög feber igen. Denna gĂ„ngen orsakad av ”vrĂ„lförkylning”. Nu Ă€r jag frisk, förutom envis hosta, och har kondition o energi som en genomsnittlig 90-Ă„ring. Men jag LEVER! Det ska firas med champagne o goda ostar ikvĂ€ll. :blush:

18 gillningar

Jisses! SÄ skönt att du fortfarande finns med oss. Det Àr lite vÀl mycket med sÄ mycket jobbigt precis efter varandra. :see_no_evil:

Hoppas du kommer pÄ fötter snart igen och fÄr kÀnna dig frisk snabbt! :crossed_fingers::heart:

4 gillningar

Oj jÀklar det lÄter dramatiskt! Helt klart ska du fira! Hoppas Àven förkylningen och febern lÀgger sig snart! :muscle:

3 gillningar

Tack för omtanken. :heart:

3 gillningar

Tack för omtanken. Jag kÀnner mig lite mer ödmjuk nu. :hugs:

3 gillningar

1 december - Första luckan öppnades i adventskalendern. Glad som ett litet barn. :smiley:

3 gillningar

Skönt att det gick bra för dig!

Det Àr verkligen en pÄminnelse i hur fort livet kan ryckas undan för oss. Jag ser din historia som en pÄminnelse till mig sjÀlv att inte ta det jag har för givet och att jag ska försöka vara mindre nonchalant till hur bra jag har det!

Ta hand om dig och krya pÄ dig! :blush:

5 gillningar

Jag blir sÄ rörd, berörd nÀr jag lÀser ditt inlÀgg :heart:.

SÄ bra att det gick bra med operationen. Stackars kroppen som skulle ta hand om bÄde lÀkningen frÄn den och covid och sen förkylning.

Ja, fira livet 
 det lÄter fint

4 gillningar

Ser att jag har kak-dag idag, sÄ nu mÄste alla sÀga grattis till mig!!! :joy::cake:

4 gillningar

Grattis! Hipp! Hurra! :slight_smile:

3 gillningar

Gratulerar! :+1:

2 gillningar