Idag Àr det bland annat dessa temadagar:
Musikfri dag *
VÀrldsdagen för TV *
VĂ€rldshejardagen *
Raggmunkens dag
- Musikfri dag kommer jag definitivt inte att fira

- Tv har jag redan tittat pÄ lite idag
- NÄgra raggmunkar blir det inte heller.
Idag Àr det bland annat dessa temadagar:
Musikfri dag *
VÀrldsdagen för TV *
VĂ€rldshejardagen *
Raggmunkens dag
Firar en liten extra insÀttning i indexfonderna ![]()
Idag Àr det thanksgiving vilket ju firas vÀldigt stort pÄ andra sidan dammen. HÀromkring fÄr det vÀl inte sÄ mycket uppmÀrksamhet förutom Black Friday som alltid kommer efter.
Men vi har ju vÀldigt mycket att vara tacksamma för oftast
TÀnker till exempel alla som just nu befinner sig i krigszoner⊠Det Àr lÀtt att ta för givet att leva i ett land med fred.
Det Àr Àven den internationella hattdagen idag. Mössa brukar jag ha pÄ mig pÄ vintern men bÀr aldrig hatt. NÄgon hÀr som gör det idag?
Noterar ocksÄ att imorgon Àr det bÄde Black Friday OCH Internationella köpfria dagen ![]()
NÄ, har ni fyndat nÄgot pÄ black Friday?
Eller har ni istÀllet firat köpfria dagen? ![]()
Idag(ja, igÄr fredag dÄ
) fÄr jag nog faktiskt fira den köpfria dagen
jag var inte ens utanför lÀgenheten dÄ
och bestÀllde inget pÄ internet heller ![]()
![]()
Vi hinner aldrig fira
för mycket jobb och resor.
Antingen har man höga inkomster och ingen tid, eller massa tid och lÄga inkomster.
Men det Àr ju det vi försöker Àndra pÄ ![]()
![]()
Vad trÄkigt att höra! Hoppas ni kan klÀmma in nÄgra minuter hÀr och dÀr och bara stanna upp lite och tÀnka pÄ bra saker som hÀnt/Àr pÄ gÄng och ta tillfÀlle att fira detta
behöver inte vara nÄgot grandiöst eller storslaget, utan bara att andas, njuta av ögonblicket och acceptera/erkÀnna för sig sjÀlv att man fÄr fira nÄgot, oavsett hur smÄtt det verkar ![]()
Detta ^^^ ![]()
Jag har faktiskt köpt mig en ny hĂ„rfön idagđ„ł
Den andra Ă€r 25 Ă„r gammal och började hosta och lukta brĂ€nntâ:see_no_evil:
.
DÄ var det nog verkligen dags! En 25 Är gammal fön kan inte ha kostat mÄnga ören per anvÀndning ![]()
Nej, det har varit ett bra köpđ„ł.
Firade den köpfria dagen genom att lufsa i skogen och ta del av helt gratis friskvÄrd.
Vi firade ocksÄ köpfria dagen istÀllet för Black Friday. Kollade dock runt lite om det fanns nÄt kul till mina hobbys men det var inget som var tillrÀckligt lockande ![]()
Ăverlevde Ă„rets första adventsmarknad! Alltid en utmaning, men alltid roligt!
Jag var nog ocksÄ den varmast klÀdda knallen, sÄg ut lite som korsning mellan en knubbig enuit och en jÀgare! ![]()
SÄlde lagom mycket konfektyr, sÄ behöver bara fixa lite nya godsaker till nÀsta lördag. ![]()
Firas med vila och kinamat! ![]()
VÀlförtjÀnt! ![]()
Firar att jag och sonen Ă€r i fjĂ€llen och Ă„ker slalomđ firar med chips och julmust!
Ă
h, vad roligt! Hoppas ni fÄr det toppen! ![]()
Ah, hör att du Àr grym pÄ Tradera. Har sÄlt lite olika saker men inte fastnat för det riktigt. Vad Àr dina bÀsta tips? Har just nu en beggad parfym uppe med bud pÄ över 700 kr vilket har eldat pÄ min entusiasm för plattformen.
Det Àr nog att man fÄr prova sig fram i början, det tar lite tid att hitta en bra prisnivÄ. I alla fall för mig.
Raketer Àr kul, men Àr ofta svÄrt att veta i förvÀg vilka varor det blir budkrig om.
Jag anvÀnder bildsök ofta, för att se vad udda saker kallas och eventuellt vÀrde. Etsys priser Àr ofta vÀldigt höga jÀmfört med Tradera, men om man hittar samma föremÄl dÀr, sÄ ta det priset och ta x 0.33. Brukar ge en hint om rimligt startpris.
Numera kan man vÀlja sluttid pÄ annonserna, vilket Àr kanon. PÄ kvÀllen fram till 21 tiden brukar vara ok, Àven om söndagar i regel Àr bÀst som slutdag. ![]()
Firar att vi fick se ett fantastiskt norrsken igÄr och hade en i övrigt toppendag.