Firar att jag Àr klar med tidrapporterna pÄ jobbet för den hÀr mÄnaden
Nu kan vi gÄ vidare med roligare arbetsuppgifter.
Idag firade vi min pappa lite i förskott pÄ fars dag ![]()
lite gott hembakat fika ![]()
Firar att de flesta av mina vÄrdbesök för FK papper nu Àr avklarade. ![]()
Firar lite i smyg ocksÄ att en person jag verkligen inte gillar, fick sparken som VD frÄn ett företag som jag verkligen gillar. Karma ftw! ![]()
Firar med fredagsmys och dataparty med mina WoW gnomies. ![]()
Det gör du helt rÀtt i @melwa! ![]()
![]()
Idag Àr en förvÄnansvÀrd bra Fredag. Firar att jag
- IgĂ„r blev det klart med ny konsulttjĂ€nst och en otrolig jobbig kollega fĂ„r ânya arbetsuppgifterâ âŠ
- Fönsterbytet i föreningen Àr klart, 3 veckor med hantverkare som kastat ut en 07.00 Àr slut
- FÄtt lön (Som konsult blir det ofta lite fördröjning)
- Mitt pass som jag skaffade i Tisdags Àr klart sÄ jag kan Äka pÄ semester nÀsta vecka
- Har fÄtt nya delar till min NAS hemma sÄ jag kan stÀnga det projektet bakom mig
- PÄ spÄret Àr tillbaka (andra veckan iofs)
Grattis pÄ fars dag alla pappor dÀr ute! ![]()
Jag fick sovmorgon imorse och nybakade scones till frukost! ![]()
![]()
VĂ€rt att fira!
Firar att saffranskolorna Àr packade och att hela lÀgenheten doftar mjölkchoklad efter dagens chokladpyssel! ![]()
![]()
Firas med filmmys och nÄgot gott att Àta, nÀr jag vilat klart. ![]()
Idag firar vi farsdag hÀr hemma, tyvÀrr blev det ingen frukost pÄ sÀngen
, jag var ju och jobbade nÀr övriga familjen vaknade ![]()
DÀremot sÄ blev det god mat och paketöppning till kvÀllen ![]()
![]()
Idag var jag hos Àldsta ungen tillsammans med yngsta och kollade pÄ guldmatchen mellan MFF-Elfsborg i fotboll. NÀr slutsignalen löd fÀllde jag en tÄr för exmaken, som dog i vÄras, och som var livslÄng MFF-fan. Detta var en vinst till exet/deras pappa - helt klart nÄgot vi alla tre upplevde, inte minst eftersom det ocksÄ Àr Fars dag idag. Han hade varit sÄ oerhört glad, sÄ vi firade Ät och med honom kan man vÀl sÀga. ![]()
SÄ fint att lÀsa ![]()
Idag Àr det bland annat:
- Internationella dagen för tolerans.
- MÄngkulturella matdagen
Har firat genom att vara hyffsat tolerant mot min omgivning samt Àtit en matlÄda med asiatiska dumpling ![]()
Oj, vilken tur dĂ„ att vi rĂ„kade Ă€ta ÄevapÄiÄi med tortelloni och pizzasallad till lunch
Annars blir det nog oftast enkulturell mat hÀr hemma.
Idag firar jag att jag hittade knappen för rattvÀrmaren pÄ en bil jag haft sedan januari ![]()
![]()
detta efter gĂ„rdagens samtal med maken nĂ€r jag letade efter vantar, nĂ€r han lite sarkastiskt nĂ€mnde "du vet vĂ€l att du har rattvĂ€rmeâŠ
DÄ borde jag ha firat de infÀllbara backspeglarna som jag inte visste att jag hade förrÀn en dag, dÄ jag haft bilen i flera Är, parkerade och vÀnde mig mot passagerarsÀtet för att plocka upp telefonen och plötsligt vek backspeglarna in sig!
Jag fick lÀsa instruktionsboken mycket noga för att hitta knappen som jag rÄkat komma Ät i vÀndningsrörelsen för att fÄ ut dem igen! ![]()
![]()
Haha det första jag gör nÀr jag byter bil Àr att testa veranda knapp och funktion
fattar inte att det kan ta flera Är ![]()
Nej och jag Àr sÄn som lÀser instruktionsboken men pÄ nÄgot underligt vis hade jag missat nerÄtknappen pÄ knappen för justering av backspeglarna ![]()
Haha, dĂ€r har jag automatik, backspeglarna vinklar in sig nĂ€r jag lĂ„serâŠ
Vi lever Ànnu en dag. Fantastiskt! ![]()
Helt klart en anledning att fira ![]()